آیا داعش آمریکا را در جنگ جهانی "الکترونیک" شکست می‌دهد؟

آیا داعش آمریکا را در جنگ جهانی
جمعه 27 آذر 1394 - 19:21

یک کارشناس امنیت اطلاعات، با هشدار درباره اینکه جنگ جهانی سوم "الکترونیک" خواهد بود، تاکید کرد که ممکن است امریکا در این جنگ از داعش شکست بخورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان مکافی، کارشناس بارز امنیت اطلاعات و مبدع آنتی ویروس مشهور "مکافی"، با اشاره به اینکه دوره جنگ افزار و سربازان نظامی به سر آمده، گفت: اکنون هکرهای موسوم به جهادی می توانند در سناریوی فاجعه بار "روز قیامت" این تجهیزات را به ابزاری علیه امریکا تبدیل کنند.
به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی میل، مکافی در این باره به جنگ های آینده میان انسان و ربات ها  اشاره کرد که بر اساس فیلم هایی مانند "ترمیناتور"، در این قبیل جنگ ها امریکا نیروی دفاعی مؤثر و قابل توجهی در اختیار نخواهد داشت.
جان مکافی، یکی از پیشگامان در زمینه امنیت اطلاعات و تولید برنامه های ضد ویروس است و در اواخر دهه هشتاد میلادی، برنامه ضد ویروس به نام خودش را برای مبارزه با ویروس های الکترونیک تولید کرد.
این کارشناس اینترنت همچنین در مقاله ای پایگاه "اینترنشنال بیزینس تایمز" نوشت: داعش، در دوره اخیر به طور بسیار فعال برای جذب هکرهای حرفه ای از سراسر جهان اقدام کرده است. از سوی دیگر، برخی از کشورها مانند چین و کره شمالی به طور جدی برنامه های کامپیوتری کردن تولید سلاح را در دستور کار قرار داده اند.
وی افزود: ما می دانیم که زرادخانه ای شامل تانک، هواپیما، کشتی جنگی، انواع بمب و موشک و گلوله در اختیار داریم که مشابه آن را جز شمار کمی از کشورها ندارند، اما باید بدانیم که هیچ کدام از این تسلیحات و امکانات نظامی در جنگ های الکترونیک کارایی ندارند، بلکه با کنترل دشمنان بر این امکانات، آنها به ابزاری علیه امریکا تبدیل می شوند و حتی ممکن است داشتن آنها به نفع ما نباشد.
این کارشناس امنیت اطلاعات افزود: از آنجایی که امریکا به اندازه کافی قادر به تأمین امنیت شبکه های اینترنت و تأسیسات زیربنایی متصل به آن مانند شبکه های برق، نیروگاههای تولید برق هسته ای، هواپیماها، خودروها و مؤسسات مالی نیست، همواره کشور در معرض تهدید هک شدن تأسیسات مذکور و پیامدهای ویرانگر آن خواهد بود و این بخش ها به سلاحی در جنگ الکترونیک تبدیل خواهند شد.
توان الکترونیک داعش ماه پیش و زمانی که شاخه اینترنتی این گروهک هزاران صفحه را در پایگاه تویتر هک کرد، مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و آنها این امر را به منزله یک تنش نگران کننده در زمینه جنگ الکترونیک بین المللی دانستند. در این عملیات هک، افراطیون توانستند جزئیات بیش از 54 هزار حساب کاربری بر روی پایگاه تویتر از جمله رمز ورود به این حساب ها را کشف و بر روی اینترنت منتشر کنند.
همچنین هکرهای افراطی مسائل کاملا شخصی از جمله شماره تلفن همراه افراد دارای مناصب عالی مانند رئیس سازمان اطلاعت مرکزی امریکا (سیا)، دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و سازمان امنیت ملی این کشور را منتشر کردند.
مجموعه هکرهای مذکور که نام "سایبر الخلافه" را بر خود گذاشته و توسط یک فرد افراطی به نام "جنید حسین" مدیریت می شوند، از پیروان گروهک داعش خواست با کنترل حساب های کاربری مذکور، اقدام به تبلیغات برای داعش کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها