سازمان ملل، نقض آتش بس در یمن را نادیده می‌گیرد

سازمان ملل، نقض آتش بس در یمن را نادیده می‌گیرد
جمعه 27 آذر 1394 - 22:43

نمایندگان "هیأت سیاسی انصار الله" و "حزب کنگره ملی یمن" در مذاکرات صلح این کشور در ژنو به جانبداری سازمان ملل متحد از هیأت دولت مستعفی و همچنین نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن که به عنوان رئیس هیأت این گروه مبارز در گفتگوهای ژنو حضور دارد در گفتگو با خبرنگاران گفت: تلاش کردیم توافق بر سر مصاحبه نکردن با رسانه‌ها را رعایت کنیم. اما با توجه به نقض توقف درگیریها و با توجه به اتفاقات چند روز گذشته، تصمیم گرفتیم که در نشست خبری حضور داشته باشیم تا ادعای عدم آمادگی ما برای شرکت در نشست های دو گروه را تکذیب کنیم. ما تاکنون به عدم گفتگو با خبرنگاران متعهد بودیم اما متأسفانه سازمان ملل به دنبال اعمال فشار بر ما است.
وی افزود: ما اعتراض خود را زمینه نقض آتش بس از سوی عربستان و عوامل وابسته به عبد ربه منصور هادی به سازمان ملل ارائه کرده‌ایم. روز گذشته متأسفانه سازمان ملل در بیانیه خود درباره مسئله حقوق بشر نظرات ما را اعمال نکرد. با این حال ما امروز هیچ جلسه‌ای را ترک نکرده‌ایم.
نماینده هیأت سیاسی صنعا افزود ما برای توقف کامل درگیری ها در یمن تلاش می کنیم. نقض مکرر آتش بس بیشتر شبیه یک جنگ تمام عیار است وعربستان تلاش می کند در استان‌های مأرب و جوف عملیات نظامی انجام دهد و این مناطق را بمباران کرده است.
وی افزود: ما به بحث و گفتگو بر سر بیانیه سازمان ملل درباره رفع محاصره و گفتگو پیرامون زندانیان و رساندن کمک های بشردوستانه به کلیه منطق یمن ادامه می دهیم و در این راستا اعتراض خود را به سازمان ملل ارائه و اعلام کردیم که این سازمان نتوانسته است به تعهد خود درباره توقف درگیری‌ها که در نشست مسقط مطرح شد، عمل کند. ما معتقدیم سازمان ملل نتوانسته است تاکنون تصور و دیدگاه روشنی درباره موضوع توقف درگیری ها ارائه دهد.
همچنین یحیی دوییت رئیس هیأت حزب کنگره مردمی نیز گفت: زمانی که به ژنو آمدیم قرار بود درگیری‌ها متوقف شود واین مهمترین بحث در گفتگو‌ها باشد. اهمیت این موضوع به خاطر وضعیت مردم یمن و ظلمی است که به خاطر حملات عربستان به آنها وارد شده است. اما تلاش هایی در جریان است تا مسیر گفتگوها به موضوعات دیگری کشانده شود که این موضوعات از نظر اولویت و اهمیت، در سطح مسأله توقف درگیری ها و آتش بس نیست.
وی اضافه کرد: برخی گروهها تلاش می‌کنند وضعیتی غیر از آنچه در برای این نشست اهمیت دارد تحمیل کنند که این مسأله غیرقابل قبول است و ما به سازمان ملل اعتراض کردیم. ما اخباری که اخیرا درباره عدم مشارکت ما در گفتگوها منتشر شده است، تکذیب می‌ کنیم زیرا در جلسه عمومی صبح که به دعوت ولد الشیخ برگزار شد شرکت کردیم.
یحیی دوبیت همچنین گفت: ما خواسته های خود را به ویژه در زمینه توقف درگیریها به نماینده سازمان ملل اعلام کردیم و منتظر پاسخ ولد الشیخ هستیم و از همه طرف های حامی این گفتگوها ازج مله اعضای دائم شورای امنیت می‌خواهیم به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند و به طرفی تلاش می‌کند در گفتگوها مانع تراشی کند فشار وارد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها