"شهرت ترامپ، به خاطر پیروی از پوتین است"

جمعه 27 آذر 1394 - 22:52

یک نشریه آمریکایی مدعی شد که دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل ابراز علاقه به پوتین و استفاده از روش او در میان آمریکایی‌ها محبوبیت پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، نشریه فایننشال تایمز به نتایج نظرسنجی مرگز گالوپ اشاره کرد که بر اساس آن، در سال گذشته و هنگام الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و بحران اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به چهارمین شخص مورد علاقه آمریکایی ها تبدیل شد.
این نشریه معتقد است که آمریکایی ها پوتین را نمونه رئیس جمهور موفق می دانند و تحرکات دیپلماتیک وی را بیشتر شبیه جودو می دانند تا شطرنج.
فایننشال تایمز می نویسد: راهبرد ترامپ از روش پوتین اخذ شده و در وعده های انتخاباتی خود بر ضرورت مقابله با خطر خارجی متمرکز شده و به آمریکایی ها درباره خطر مهاجرت مسلمانان افراطی به سوی دنیای غرب هشدار می دهد، البته پوتین نیز متقابلا بر ضرورت جلوگیری از ورود آمریکا به مناطق تحت نفوذ مسکو تاکید می کند و مقابله با خطر خارجی را همواره ضروری می داند.
این نشریه آمریکایی پوتین و ترامپ را "دو رقیب سرسخت" توصیف می کند که پیش بینی رفتار آنها مشکل است و هریک گام های جنجالی در دنیای سیاست برداشته اند و تاکید می کند که این نوع راهبرد از تایید مردمی برخوردار است و رای دهندگان را مجذوب می کند که بهترین شاهد آن محبوبیت بی سابقه پوتین و شهرت ترامپ در فعالیت های مقدماتی انتخابات با وجود اظهارات افراط گرایانۀ اوست.
ترامپ اخیرا تاکید کرده که در مقایسه با اوباما، توان بیشتری برای رسیدن به توافق با پوتین دارد و پوتین نیز متقابلا از آمادگی ترامپ برای گسترش روابط میان واشنگتن و مسکو ابراز خشنودی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها