دوربین العالم در ناو پیشرفته روسیه در لاذقیه +فیلم

شنبه 28 آذر 1394 - 12:37

خبرنگار شبکه خبری العالم، با رسیدن ناو پیشرفته روسی به نام ماسکوا به ساحل سوریه، از عرشه این ناو تصاویر و گزارش اختصاصی تهیه کرد.

خبرنگار العالم گزارش داد: ناو ماسکوا روسیه که در نزدیکی سواحل شهر لاذقیه سوریه لنگر انداخته است، وظیفه پشتیبانی هوایی از پایگاه حمیمیم و جنگنده های روسی را برعهده دارد و مجهز به انواع سلاح ها برای مقابله با حملات هوایی و دریایی است.
ناو ماسکوا قاتل ناوهای هواپیمابر محسوب می شود و برای انهدام اهداف هوایی طراحی شده و یکی از قدرتمندترین جنگ افزارهای دریایی در جهان است که با استقرار در آب های سرزمینی سوریه وضعیت دریای مدیترانه را تغییر خواهد داد و حریم هوایی سوریه را در برابر هر گونه مداخله یا تجاوز کشورهای حامی تروریسم حفظ خواهد کرد.
ناو ماسکوا مجهز به موشک های استراتژیک با بُرد 500 کیلومتر و چند سامانه موشک دریا به هوا و اژدر است.
ناخدای ناو ماسکوا، یکی از پیشرفته ترین ناوهای جنگی، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: وظایف اصلی ناو ماسکوا پشتیبانی هوایی از پایگاه هوایی حمیمیم و تامین امنیت عملیات جنگنده های روسیه ضد گروه های تروریستی به خصوص داعش است.
ناو ماسکوا مجهز به موشک های بالدار برای انهدام اهداف زمینی است و پیام حضور آن به همه همپیمانان منطقه ای و جهانی گروه های تروریستی این است که حریم هوایی سوریه «خط قرمز» است. 
یکی از فرماندهان نیروی دریایی سوریه که در عرشه ناو ماسکوا حضور داشت، به خبرنگار العالم گفت: نیروهای روسی طبق توافق مسکو و دمشق به سوریه آمده اند و با نیروهای سوری همکاری و مبادله اطلاعات می کنند.

12.19        FA

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها