رویای قدرت شاهزاده ماجراجوی سعودی

رویای قدرت شاهزاده ماجراجوی سعودی
شنبه 28 آذر 1394 - 17:13

العالم ـ وب سایت بی بی سی در گزارشی از محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولی عهد سعودی به عنوان شاهزاده ای بلند پرواز یاد کرد که در آرزوی دست یافتن به حکومت عربستان سعودی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش تارنمای شبکه بی بی سی نوشت: این شاهزاده سعودی به نزدیکی به پدرش سلمان بن عبدالعزیز و داشتن جایگاه خاصی نزد مادرش فهده بنت فلاح بن سلطان همسر سوم ملک سلمان معروف است؛ این همسر سوم و جدید ملک سلمان که پسرش محمد همه آمال و آرزوهای اوست، تلاش می کند تا از تمام نفوذ خود برای رساندن پسرش به عالیترین مراکز قدرت استفاده کند.

از برخی دیپلماتها نقل شده است که این شاهزاده جوان از چندین سال پیش از دیدگاه خود برای آینده عربستان سخن می گوید گویی که واقعا قدرت به او واگذار خواهد شد و این امرعلت خشم برخی از اعضای خانواده حاکم سعودی است؛ حتی برخی دیگر از کودتا در کاخ شاهی سخن گفته اند.

بی بی سی تصریح کرد تنها مانع میان ملک سلمان و پسر جوانش، محمد بن نایف ولیعهد عربستان است، بن نایف پسر ندارد و این امر زمینه دست یافتن محمد بن سلمان به تخت و تاج را فراهم می کند. 

در پایان گزارش بی بی سی آمده است که نوعی نگرانی واقعی از شخصیت این وزیر دفاع جوان عربستان وجود دارد و گزارش سازمان اطلاعات آلمان، محمد بن سلمان را شخصیتی ماجراجو توصیف کرد و درباره بلندپروازی و زیاده خواهی وی هشدار داده است.

به گفته بی بی سی، همچنین در گزارش سازمان اطلاعات آلمان آمده است که تصمیم انجام حملات هوایی علیه حوثی ها در یمن را شاهزاده بن سلمان اتخاذ کرده بود که در پی آن عربستان را درگیر جنگی گسترده در منطقه ساخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها