سوریه فهرست تروریست ها را به اردن داد

سوریه فهرست تروریست ها را به اردن داد
شنبه 28 آذر 1394 - 18:51

العالم ـ منابع خبری غربی گزارش کردند که رییس دفتر امنیت ملی سوریه هفته گذشته در سفری غیررسمی به اردن و دیدار با مسئولان امنیتی آن کشور، فهرستی از گروه های تروریستی را به مقام های امان تحویل داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری ایتالیایی "آکی" به نقل از منبعی در "مخالفان سوریه" آورده است: ممکن است علی مملوک مقام عالی امنیتی سوریه، فهرستی از گروههای تروریستی که دمشق مایل است آنها را در فهرست تروریستها مندرج کنند، به مسئولان اردنی تحویل داده باشد؛ نشست وین  پیشتر اردن را مکلف کرده بود تا فهرستی از گروههای مسلح در سوریه تهیه کند.

این منبع در گفت وگو با خبرگزاری آکی ایتالیا بیان کرد که بنابر اعلام منابع اردنی، دریافت فهرستی از نظام سوریه به معنای پذیرش آن نیست بلکه اردن تلاش خواهد کرد تا برای دست یافتن به اطلاعاتی که می تواند در این راستا مفید باشد، دیدگاه های تمام طرفها را گردآوری و تکمیل کند.

هیچ اظهار نظر رسمی از سوی دولت سوریه در خصوص این سفر منتشر نشده و نمی توان از میزان صحت آن اطمینان حاصل کرد.

کنفرانس وین در 14 نوامبر گذشته، اردن را مکلف کرد تا وظیفه هماهنگی تلاش ها با کشورهای ذیربط به منظور تهیه فهرستی از گروههای تروریستی در سوریه را به عهده بگیرد که این امر با اعتراض شماری از طرفها روبرو شد بویژه که اردن خود به حمایت از برخی از گروههای تروریستی از طریق مرزهایش با سوریه متهم است.

گفتنی است که علی مملوک رییس دفتر امنیت ملی سوریه طی ماههای اخیر به عنوان فرستاده دولت سوریه، دست به سفرهای اعلام نشده بسیاری زد که از جمله آنها دو سفر به مسقط پایتخت عمان در ماههای ژوئیه و آگوست و نیز یک سفر به عربستان بود که به گفته مسکو این سفر نیز در ماه ژوئیه گذشته به همراه یک هیات روسی و بنا به پیشنهاد ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه صورت گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها