نیروهای ترکیه از عراق خارج می شوند

نیروهای ترکیه از عراق خارج می شوند
يکشنبه 29 آذر 1394 - 13:05

العالم - دولت ترکیه اعلام کرد که به درخواست رئیس جمهوری آمریکا و با توجه به حساسیت عراق در این خصوص تصمیم گرفته است نیروهایش را از خاک این کشور خارج کند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به حساسیت های طرف عراقی، به روند خارج کردن نظامیانش از استان نینوا در عراق ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه ترکیه با عنوان اینکه آنکارا برای حاکمیت عراق احترام قائل است، افزود: ترکیه تصمیم دارد نیروهای خود را به تدریج از منطقه بعشیقه در استان نینوا و در 110 کیلومتری عمق خاک عراق خارج کند.

در این بیانیه بر آمادگی ترکیه برای همکاری با دولت عراق درمبارزه با داعش تاکید و ادعا شده، هدف از حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق، آموزش نیروهای داوطلب برای جنگ با داعش بوده است.

بحران در روابط دو کشور از سوم دسامبر جاری (12 آذرماه) با ورود بیش از هزار و 200 نظامی ترکیه به پایگاه زلیکان دربعشیقه در حدود 40 کیلومتری شمال شرق موصل آغاز شد و دولت عراق آن را ناقض حاکمیت این کشور اعلام کرد.

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در نشست روز جمعه شورای امنیت، از این شورا خواست به مسئولیت قانونی خود عمل و قطعنامه ای در محکوم کردن آنکارا صادر کند و از ترکیه بخواهد بدون قید و شرط و فوری خاک عراق را ترک کند.

باراک اوباما نیز روز شنبه از "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه خواست تا به منظور رفع تنشی که با بغداد بر سر استقرار نیروهای ترکیه در عراق ایجاد شده است، نیروهایش را از این کشور خارج کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها