سازمان ملل: مذاکرات ملی یمن پیشرفت داشت

سازمان ملل: مذاکرات ملی یمن پیشرفت داشت
يکشنبه 29 آذر 1394 - 22:22

نماینده سازمان ملل متحد در یمن با اعلام پایان مذاکرات ملی صلح میان طرفهای درگیر دریمن خاطرنشان کرد که این مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است .

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد که این سازمان پایبند به لغو محاصره زمینی، دریائی و هوائی شهرهای این کشور است و هیأت های مذاکره کننده برای دست یابی به توافقی جامع درباره حل بحران کشورشان براساس قطعنامه 2216 شورای امنیت تاکنون پیشرفت خوبی داشته اند. 
ولد الشیخ در نشستی خبری روز یکشنبه پس از پایان این دور از مذاکرات هیأت های یمنی در سوئیس گفت: مذاکره کنندگان درباره انجام چند اقدام اعتماد ساز به خصوص آزاد کردن همه اسرا و زندانیان و تشکیل کمیته آتش بس به توافق رسیدند.
ولد الشیخ افزود: همچنین توافق شد که کمک های بشردوستانه به همه مناطق یمن از جمله شهر تعز برسد زیرا آسیب های وارد شده به این شهر سنگین است و مردم آن از مدتی پیش کمکی دریافت نکرده اند.
نماینده سازمان ملل در یمن اعلام کرد: دو روز پیش 102 کامیون حامل کمک های بشردوستانه وارد تعز شد .
ولد الشیخ تصریح کرد، آتش بس از زمان اعلام آن چند بار نقض شده است ولی چیزی ما را از تمدید آتش بس بازنخواهد داشت و ما خواستار تداوم آتش بس هستیم و مطمئنیم که آن را تمدید خواهیم کرد.
وی گفت: توافقی درباره تعیین محل برگزاری دور بعدی مذاکرات ملی یمن حاصل نشده است.

مذاکرات صلح یمن در سوئیس، روز یکشنبه (29 آذر ماه) بدون توافق رسمی برای پایان دادن به درگیری‌ها و مداخله خارجی در این کشور پایان یافت اما به گفته فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، مذاکرات صلح یمن ۱۴ ژانویه (۲۴ دی ماه) از سر گرفته خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها