سازمان ملل: به لزوم لغو محاصره یمن پایبندیم

سازمان ملل: به لزوم لغو محاصره یمن پایبندیم
دوشنبه 30 آذر 1394 - 11:56

العالم - فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که این سازمان به لزوم لغو هر نوع محاصره زمینی، دریایی و هوایی علیه شهرهای یمنی پایبند است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اسماعیل ولد الشیخ گفت: گام خوبی برای تعیین چارچوب مذاکره به منظور پایان دادن به جنگ در یمن با استناد به قطعنامه شورای امنیت برداشته شده است.

فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن بعد از پایان مذاکرات صلح یمن در سوئیس، در کنفرانس خبری اظهار داشت: درباره اتخاذ مجموعه ای از تدابیر برای اعتمادسازی مانند آزادی همه اسرا و بازداشت شدگان و تشکیل کمیته آتش بس توافق شده است.

وی به توافق برسر لزوم رسیدن کمک های انساندوستانه به همه مناطق یمنی اشاره کرد و گفت: بر رساندن کمک ها به شهر تعز تاکید شده است زیرا خسارت های زیادی به این شهر وارد شده و از مدتها پیش به این شهر کمک رسانی نشده است.

ولد الشیخ خاطرنشان کرد که دو روز پیش 102 کامیون حاوی کمک ها وارد تعز شد.

فرستاده سازمان ملل تصریح کرد که آتش بس از نخستین لحظات اعلام آن نقض شده است اما این مساله، ما را از تمدید آن باز نمی دارد و ما خواستار ادامه آتش بس هستیم و اطمینان داریم که با وجود چند مورد نقض، آن را تمدید و تثبیت خواهیم کرد.

وی با اشاره به توافق در باره از سرگیری دور جدید مذاکرات صلح یمن در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی ماه) خاطرنشان کرد که در باره محل برگزاری دور بعدی مذاکرات هنوز توافقی صورت نگرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها