عبورمظنون حملات پاریس از سه ایست وبازرسی پلیس

عبورمظنون حملات پاریس از سه ایست وبازرسی پلیس
دوشنبه 30 آذر 1394 - 12:05

العالم - به گفته یک منبع نزدیک به تحقیقات در بروکسل، صلاح عبدالسلام که گفته می شود طراح اصلی حملات پاریس است، قبل از فرار به بلژیک توانسته است از سه ایست و بازرسی پلیس در فرانسه عبور کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع محتوای مقاله منتشر شده در روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» را تایید و به سخنان "حمزه اتو" استناد کرد که به همراه محمد عمری، عبدالسلام را پس از این حملات به بروکسل فراری داده است.  

این منبع گفت: زمانی که اتو و عمری عبدالسلام را در فرانسه دیدند، عبدالسلام نگران و ناراحت بود. سپس عبدالسلام، آن دو را تهدید کرد که او را به بروکسل ببرند در غیر این صورت خودرو را منفجر می کند و برای اینکه آن دو را متقاعد کند، به خود می بالید که با کلاشینکوف افرادی را کشته است. وی افزود: برادرش ابراهیم خود را منفجر کرده و او تنها نجات یافته و «دهمین» تروریست است.

به گفته حمزه اتو، عبدالسلام گفت: انتقام برادرش را خواهد گرفت و از یهودیان انتقاد کرد.

عبدالسلام برای این که به ایست و بازرسی های پلیس برخورد نکنند، از اتو و عمری خواست از راههای فرعی بروند اما آن ها راه را گم کردند و خودشان را در بزرگراه منتهی به بلژیک یافتند. در اینجا او از آن دو خواست که آهسته رانندگی کنند.

در نتیجه این سه نفر با ایست و بازرسی های پلیس برخورد و از سه ایست و بازرسی در فرانسه عبور کردند. در ایست و بازرسی نخست، پلیس از آن ها سوال کرد آیا الکل یا مواد مخدر مصرف کرده اند که عبدالسلام که در صندلی عقب نشسته بود سکوت کرد و عمر و اتو پاسخ دادند بله، پلیس بدون اینکه از آن ها کارت شناسایی بخواهد پاسخ داد این کار بدی است اما اولویت امروز نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها