واکنش رسانه های صهیونیستی به ترور قنطار

واکنش رسانه های صهیونیستی به ترور قنطار
دوشنبه 30 آذر 1394 - 13:16

العالم - رژیم صهیونیستی پس از هر ترور سیاست پنهان کاری و " ابهام " را درپیش می گیرد تا آنچه را که مرتکب شده است، پنهان کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه خود سخنی درباره ترور سمیر قنطار، سردار اسیران لبنانی و فرمانده ارشد حزب الله لبنان، در استان ریف دمشق سوریه به زبان نیاورد هر چند به شهرک نشینان مناطق مرزی شمالی دستور داده شده است که خود را برای حملات احتمالی حزب الله آماده کنند.
کمیته سیاسی – امنیتی اسرائیل دیروز نشستی را برگزار کرد که یووال اشتاینیتز وزیر انرژی این رژیم در این نشست گفت که شاید سرویس اطلاعاتی فنلاند سمیر قنطار را ترور کرده باشد.
نتانیاهو در این نشست هیچ سخنی درباره قنطار نگفت و فقط به مساله حمله چند روز پیش فلسطینی ها با سلاح سرد به شهرک نشنیان اشاره کرد.
پُرواضح است که مسوولان اسرائیلی واکنشی به ترور قنطار نشان نخواهند داد و کابینه های گذشته اسرائیل نیز در قبال هر عملیاتی که در خاک سوریه اجراء کرده بودند، سکوت می کردند.
اشتاینیتز در نشست کمیته سیاسی – امنیتی گفت: اگر خبر ترور قنطار صحت داشته باشد، مایه نگرانی نیست زیرا قنطار فردی خطرناک بود و احتمالاً سرویس اطلاعاتی فنلاند "چنین کار خوبی" (ترور قنطار) را انجام داده باشد.
نشست کمیته سیاسی – امنیتی اسرائیل درپی ترور قنطار و اعلام وضعیت آماده باش در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان برگزار شد. اسرائیل ادعا می کند که این نشست قبلاً برنامه ریزی شده بود ولی این نشست قطعاً برای بررسی پیامدهای ترور قنطار و احتمال انتقام گرفتن حزب الله لبنان برگزار شده است.
رسانه های اسرائیل از طرف خانواده های نظامیان صهیونیستی که در عملیات قهرمانانه قنطار در نهاریا کشته یا زخمی شده بودند، مطالبی بیانگر خوشحالی آنها از ترور قنطار منتشر کردند و نوشتند که یهودی (صهونیست) انتقام خود را دیر یا زود می گیرد.
ولی محافل صهیونیستی از واکنش احتمالی حزب الله به ترور قنطار نگران هستند. عاموس هارئِل تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت که ترور قنطار به علت سوابقش و فعالیتش در بلندی های جولان باعث ناراحتی هیچ اسرائیلی (صهیونیست) نشد.  
هارئل افزود: اگر خبر دست داشتن اسرائیل در ترور قنطار صحت داشته باشد، باید گفت که اسرائیل وی را برای جلوگیری از هر گونه اقدام احتمالی حزب الله ترور کرد.
هارئل درباره احتمال واکنش حزب الله ابراز نگرانی و خاطرنشان کرد: حزب الله درپی کشته شدن جهاد مغنیه، یک فرمانده ایرانی و 5 نفر دیگر در سوریه به فاصله 10 روز با موشک های ضد زره خودروهای ارتش اسرائیل را در نزدیکی مزارع شبعا هدف قرار داد ولی اسرائیل واکنشی نشان نداد و به همین دلیل اوضاع آرام شد. 
"عمیر راپاپورت" تحلیلگر امنیتی سایت اینترنتی " اسرائیل دیفنس" هم در گزارشی نوشت: علت ترور قنطار دست داشتن وی در قتل خانواده هارن در نهاریا در چند دهه گذشته نبود بلکه به این علت بود که وی یکی از سرشناسان حزب الله بود و اسرائیل از چند سال پیش سیاست از میان برداشتن سرشناسان را اجرا می کند.

راپاپورت نوشت: اسرائیل اجازه نخواهد داد که سلاح های استراتژیک به سوریه یا لبنان منتقل شود و در همین راستا بارها به کاروان های حامل اسلحه از هوا حمله کرده است و همچنین اجازه نخواهد داد که بلندی های جولان به صحنه عملیات ضد اسرائیلی تبدیل شود و در همین راستا چند بار در این بلندی ها دست به حملات هوایی زد که در حملات هوائی سال گذشته (2014) جهاد مغنیه و چند نفر دیگر کشته شدند و گویا زمان قتل سمیر قنطار نیز فرارسیده بود.
راپاپورت افزود: قنطار در سال های گذشته عملیات ضد اسرائیلی را در بلندی های جولان خصوصاً روستای الخضر فرماندهی می کرد.
راپاپورت ادعا کرد، حزب الله هم اکنون در سوریه درگیر است و احتمالاً واکنشی محدود به ترور قنطار نشان خواهد داد.
" آوی ییساخاروف " تحلیلگر امور عربی در سایت خبری صهیونیستی والا با انتشار مطلبی مدعی شد که حزب الله هم اکنون در نشان دادن یا ندادن واکنش به ترور قنطار مردّد است.
ییساخاروف نوشت: با توجه به اوضاع کنونی به نظر نمی رسد که حزب الله درپی تشدید اوضاع باشد .
"یوسی میلمن " تحلیلگر امنیتی روزنامه صهیونیستی معاریو هم ادعا کرد که حزب الله هم اکنون در سر دو راهی نشان دادن یا ندادن واکنش به ترور قنطار ایستاده است و اگر واکنشی نشان بدهد، با جواب بسیار سنگین اسرائیل مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها