ورود نیروهای ویژه به عراق "با اجازۀ بغداد"

ورود نیروهای ویژه به عراق
دوشنبه 30 آذر 1394 - 19:52

العالم ـ سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش، دوشنبه از ورود نیروهای زمینی ویژه به عراق برای انجام چندین ماموریت محرمانه پس از "هماهنگی با دولت بغداد" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استیو وارن در گفتگو با  خبرنگاران مدعی شد که نیروهای ویژه اخیرا بنا به درخواست دولت عراق وارد این کشور شدند و پس از رایزنی با دولت عراق دست به ماموریت های محرمانه خواهند زد.

به نوشته سومریه نیوز، وی افزود: تعداد این نیروها حدود 100 نفر است و فعالیت های آنها به صورت نامحسوس خواهد بود.

وارن تصریح کرد که نیروهای ویژه، وظیفه قطع راه های امدادرسانی ها میان عراق و سوریه به داعش را به عهده خواهد گرفت؛ و این گروه تروریستی نمی فهمد که این ضربات را از کجا متحمل می شود.

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا پیشتر تاکید کرده بود که امریکا راهبرد افزایش حملات علیه داعش با استفاده از عملیات هوایی و زمینی را بررسی می کند.

یادآور می شود، باراک اوباما در سه هفته پیش تاکید کرده بود که اقدام امریکا در ارسال نیروهای بیشتر برای مبارزه با داعش در عراق به معنای آن نیست که به شیوه اشغال عراق در سال 2003 عمل خواهد کرد.

 دولت عراق هنوز درباره ادعای فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی مبنی بر هماهنگی با بغداد پیش از اعزام این نیروها، اظهار نظر نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها