مالکی اردوغان را به مشارکت در قتل عراقی ها متهم کرد

مالکی اردوغان را به مشارکت در قتل عراقی ها متهم کرد
سه شنبه 1 دی 1394 - 13:37

العالم ـ رییس ائتلاف دولت قانون عراق رئیس جمهوری ترکیه را به مشارکت در قتل مردم عراق و سوریه متهم کرد و افزود : نشانه های تراژدی ارامنه در سایه سیاستهای نظام رجب طیب اردوغان بار دیگر دیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفترنوری مالکی در بیانیه ای تصریح کرد که وی روز دوشنبه این موضوع را در دیدار با افاک اسادوریان اسقف ارامنه ارتدوکس در عراق  بیان کرد.

به نوشته السومریه نیوز، معاون سابق رئیس جمهوری عراق با مساله ارامنه و ظلم و ستمی که عثمانی ها در آن زمان بر آنها روا داشتند، ابراز همدردی کرد و گفت که این فاجعه نباید تکرار شود علی رغم آنکه امروز در سایه سیاستهای نظام اردوغان و مشارکتش در قتل مردم عراق و سوریه با حمایت از داعش و دیگر گروههای تروریستی، نشانه های این فاجعه، بار دیگر تکرار می شود.

وی بر لزوم احترام به تمام اقشار و ادیان و مذاهب بویژه ارامنه در عراق و دیگر نقاط جهان تاکید کرد.

یادآور می شود که مالکی روز پنجشنبه 26 نوامبر تصریح کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه "شخصیتی خطرناک است که امنیت جهانی را تهدید می کند". اردوغان تهدیدی برای تلاشهای بین المللی برای نابودی داعش است.

روابط عراق و ترکیه به دنبال ورود تعدادی از نیروهای ارتش ترکیه به عراق در هفته های گذشته به شدت تیره شده و آنکارا تاکنون به درخواست های مکرر بغداد برای خروج فوری از خاک این کشور بی توجه بوده و به وعده های خود در این زمینه عمل نکرده است.

پربیننده ترین خبرها