ایندیپندنت:

"کارنامه امارات رضایت بخش نیست"

سه شنبه 1 دی 1394 - 16:29

روزنامه "ایندیپندنت" از دولت انگلیس خواست با توجه به وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان در امارات در روابط خود با این کشور بازنگری نماید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اندیپندنت در سرمقاله ای شماره امروز سه شنبه نوشت: امارات تابستان گذشته با مخالفت با پذیرش تعداد آوارگان سوری تعیین شده برای اقامت در آن کشور، از همکاری با انگلیس در زمینه یکی از بزرگترین مشکلات پیش رو، خودداری کرد.
سایت بی بی سی عربی در این باره نوشت: روزنامه مذکور بر این باور است که هر گونه راه حلی برای بحران سوریه باید از طریق همسایگان این کشور از جمله امارات و با تلاش های دیپلماتیک بیش از پیش انجام گیرد.
ایندیپندنت در ادامه به پروند "دیوید های" شهروند 38 انگلیسی در امارات که به اتهام خیانت در امانت به دو سال زندان محکوم شده و 18 ماه آن را تاکنون گذرانده است پرداخت و با تشکیک درباره مجرم بودن این شهروند انگلیسی می نویسد: درباره مجرم بودن وی، اطمینان نداریم. اما کارنامه دادگاه های امارات رضایت بخش نبوده است.
این روزنامه انگلیسی در پایان می افزاید: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زمینه خرید باشگاهها، هتل ها و رستوران ها، سرمایه گذاری فراوانی کرده اند، اما کارنامه نگران کننده ای در زمینه حقوق بشر دارند. 

پربیننده ترین خبرها