ترکیه نفت سرقت شده از عراق و سوریه را به کجا می‌برد؟

سه شنبه 1 دی 1394 - 18:08

آنکارا(العالم) – معارضین دولت ترکیه گفتند، سیاست حزب (حاکم) عدالت و توسعه، این کشور را به دشمن تمام کشورهای منطقه تبدیل کرده و این حزب در زمینه حمایت از گروه های تروریستی و همکاری با آنان در زمینه قاچاق نفت سرقت شده از سوریه و عراق سهیم است.

سیاستمداران، روزنامه نگاران و نویسندگان در نشست اخیرشان درباره آخرین تحولات منطقه گفتند، سیاست های حزب در تمام سطوح برای ترکیه ویرانگر بوده، روابط همجواری را ویران کرده و آن را به دشمن دیگران تبدیل نموده است.      
"حسین ایگن" نویسنده و نماینده سابق مجلس از حزب جمهوری خواه خلق روز سه شنبه به شبکه خبری "العالم" گفت، شکایات زیادی در دادگاه به خاطر انتقاد از حمایت حزب عدالت و توسعه از گروه تروریستی مطرح شده است که به همین دلیل مسؤولین کشور باید محاکمه شوند. 
وی افزود، سازمان ملل متحد تاکید کرده که ترکیه به گروه تروریستی در سوریه کمک می کند که این مغایر با موازین بین المللی بوده و به همین دلیل مسؤولین ترکیه باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.     
شرکت کنندگان در این نشست گفتند، حزب عدالت و توسعه از تروریست ها حمایت کرده و با آنان به منظور سرقت نفت سوریه و عراق همکاری میکند؛ علاوه بر این ماجراجویی ارتش ترکیه در سرنگون کردن هواپیمای روس این کشور را با تحریم های اقتصادی مواجه کرد و به منافع ترکیه ضربه ای سنگین زد.
"آرمان جیتا" سردبیر روزنامه "صول خبر" به العالم گفت، حزب عدالت و توسعه از گروه تروریستی "داعش" و دیگر گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کند. 

* رساندن نفت سرقت شده، به دست صهیونیستها
وی افزود: نفت سرقت شده از سوریه و عراق به عنوان نفت شمال عراق به ترکیه منتقل می شود، و پس از آن برای رژیم صهیونیستی انتقال می یابد.
"ارکان یلدز" از سران حزب "کمونیست" ترکیه گفت، اردوغان در "داووس" فیلم بازی کرد چون رابطه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد، آنان به خاطر دستاوردهای مادی مواضع و سیاست هایشان را تغییر می دهند.  
وی افزود، رابطه آنان با رژیم صهیونیستی قوی است و برای حفظ آن حاضرند از دوستانشان دست بردارند مانند آنچه درباره حماس اتفاق افتاد.  
شرکت کنندگان گفتند، تلاش دولت ترکیه برای احیای روابط با رژیم صهیونیستی برای سیاستمداران ترکیه شگفتی آور نیست، چون دشمنی با آن ظاهری بوده و تنها وسیله ای برای پنهان ساختن چهره واقعی آنان و فریب دادن ملت ترکیه است. 
خبرنگار شبکه "العالم" گزارش داد، بحران های متعدد ناشی از سیاست های مداخله جویانه حزب عدالت و توسعه در منطقه باعث شده ناظران خواستار تغییر فوری آن شوند چون نتایج منفی آن در صحنه اقتصادی، امنیتی و سیاسی ترکیه مشخص خواهد شد.
   
 

پربیننده ترین خبرها