آثار باقی مانده از تروریستها در مدارس حلب + فیلم

سه شنبه 1 دی 1394 - 18:57

حومه جنوبی حلب (العالم) – ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع خود در شرق خان طومان به پیشروی خود در این منطقه ادامه می دهد و با درهم شکستن صفوف تروریست ها آنان را مجبور کرده است که به همراه خانواده هایشان به سوی خاک ترکیه عقب نشینی کنند.

"ربیع کلاوندی" خبرنگار شبکه العالم از حلب گزارش داد، خان طومان گره جبهۀ حومه جنوبی حلب بود که به دست ارتش سوریه و هم پیمان هایش باز شد.

مدارس این شهر در طول سیطرۀ تروریست ها بر آن به پایگاههای گروه تروریستی احرارالشام تبدیل شده و مساجد هم مراکز تبلیغ تفکرات آنها تبدیل شده بودند، و آموزش های خاصی به طور تحمیلی به خانواده ها و فرزندانشان داده می شد.
تروریست ها تعدادی از خانه ها را نیز به مدارس نشر و ترویج افکار افراطی و طایفه ای خود تبدیل کرده بودند.

بمباران مقدماتی، توان دفاعی تروریست ها را از کار انداخت و واحدهای پیاده توانستند روستا و بلندی های معراته را در شمال شرق خان طومان تحت سیطره در آورند و به این ترتیب دایرۀ دستاوردهای راهبردی ارتش گسترده تر شد و نیروهای سوری به بزرگراه حلب – دمشق نزدیک تر شدند.

دوربین العالم به مدت دو روز سیطره ارتش سوریه بر روستای راهبردی خان طومان را همراهی کرد که یکی از موانع رسیدن به جاده حلب-دمشق به شمار می آمد. ارتش سوریه با برطرف کردن این مانع، تروریست های گروه موسوم به "جیش الفتح" را تارو مار کرد.

موقعیت جغرافیایی خان طومان باعث شده که در پایان دادن به درگیری جبهه های مختلف حلب نقشی اساسی داشته باشد زیرا به دلیل اشراف به روستاهای حومه غربی حلب، دروازه غربی آن به شمار می آید.
سیطره بر خان طومان همچنین زمینه نزدیک شدن به آخرین مراکز ثقل تروریست ها مخصوصا الزربه که یکی از نزدیک ترین اهداف ارتش به شمار می آید، فراهم کرد.

قدم بعدی پاکسازی جاده بین المللی حلب به دمشق خواهد بود.
یکی از افسران سوری در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: نیروهای ارتش بعد از درگیری های شدید، یکشنبه شب توانستند منطقه راهبردی خان طومان را تحت کنترل در آورند، که سرآغاز پیشروی نیروهای سوریه به سمت حومه شمالی ادلب و حومه غربی حلب خواهد بود.
 

پربیننده ترین خبرها