پادشاهی شن و ائتلاف کاغذی !

پادشاهی شن و ائتلاف کاغذی !
سه شنبه 1 دی 1394 - 20:27

ائتلاف عربستان سعودی در حالی به حملات تجاوزکارانه به یمن ادامه می دهد که بیشترین تکیه این ائتلاف بر نیروهای بیگانه و مزدوران و جنگجویان خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "أمين أبوراشد" در سایت شبکه "المنار" لبنان نوشت:
روش زندگی مردم بعضی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باعث شده است که ارتش این کشورها مجبور شوند از زمان تأسیس، مردم کشورهای فقیر همسایه را به خدمت بگیرند، به صورتیکه نیروهای و سربازان ارتش آنان از کشورهای عمان، یمن، پاکستان و اردن هستند، البته در مقابل افسران و درجه داران و کارمندان ارشد دولتی از شهروندان اصلی تعیین می شوند.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از همین کشورها که عضو ائتلاف متجاوز عربستان در جنگ یمن است، صدها مزدور و جنگجوی کلمبیایی را به خدمت گرفته است تا به جای نیروهای ارتش خود در یمن بجنگند.
این خبرگزاری همچنین تأکید کرد که این کشور، در آغاز قصد داشت 800 کلمبیایی را جذب کند، ولی این جنگجویان مخالفت کردند. آنان اظهار داشتند که جنگ در یمن برخلاف بندهای قرارداد آنها است و آنان برای جنگ در خارج از مرزهای کشوری که با آن قرارداد بسته‌اند، آمادگی ندارند. 500 نفر از این عناصر با وجود تلاشها برای تطمیع آنها و پیشنهاد پرداخت 120 دلار اضافی برای هر روز جنگ، با این موضوع مخالفت کردند.
وارد کردن مزدوران برای جنگ در یمن، از حجم داعشی‌هایی که عربستان، قطر و یا کشورهای دیگر عضو شورای همکاری به کار گرفته تا آنان را در سوریه، عراق، لیبی و یمن به خدمت بگیرند، پرده برمی‌دارد؛ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اکنون سیاست آمریکا را در جنگ در پیش گرفته اند. "ترکی الفیصل" شاهزاده سعودی معارض چند ماه قبل از مقر اقامت خود در سوییس گفته بود که نظام سعودی در جنگ علیه یمن از خلبانان هندی، پاکستانی و انگلیسی استفاده می کند.
اگر امارات 65 هزار و عربستان هم 234 هزار نیروی نظامی دارند، کارایی 300 مزدور جنگجوی کلمبیایی در یمن چه می تواند باشد. پیش از آنها نیز صدها سودانی به این جنگ اعزام شدند. دلیل این امر درتنگنا قرار گرفتن کشورهای عربی از تعداد کشته‌ها و همچنین نارضایتی نیروها و مردم کشورهایشان است. آنان به دنبال سپری کردن زمان و کاهش تلفات و همچنین در انتظار پایان مذاکرات یمنی - یمنی در سوییس هستند.
بنابراین، تأسیس "نیروی مشترک عربی" که به موجب تصمیم های رسمی و حمایت اتحادیه عرب صورت گرفت، تنها در حد جوهر بر روی کاغذ باقی ماند؛ زیرا اعراب درباره دسته بندی تروریسم و گروه های تروریستی با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
تأسیس "ائتلاف نظامی اسلامی" بیانگر سردرگمی سعودی ها است؛ این ائتلاف درنتیجه فشار اتاقهای تاریک کاخ سفید تشکیل شد تا به تجاوز به یمن مشروعیت ببخشد. "محمد بن سلمان" وزیر دفاع عربسان این ائتلاف را از طریق تماس تلفنی با بعضی کشورها انجام داد. اما بعضی از این کشورها از اینکه بدون اطلاع به این ائتلاف پیوسته اند، ابراز نارضایتی کردند به صورتیکه با ارسال نامه هایی از این ائتلاف خارج شدند.

پربیننده ترین خبرها