انتقاد شدید ابراهیم جعفری از رفتار غیر دیپلماتیک سعودی ها

انتقاد شدید ابراهیم جعفری از رفتار غیر دیپلماتیک سعودی ها
سه شنبه 1 دی 1394 - 21:18

وزیر امور خارجه عراق با انتقاد شدید از تشکیل ائتلاف تحت رهبری عربستان برای مبارزه با تروریسم گفت: عراق را از طریق رسانه ها نمی توان به عضویت در ائتلاف دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم جعفری با انتقاد از دعوت این کشور به عضویت در ائتلاف جدید موسوم به "ائتلاف اسلامی علیه تروریسم" گفت: عراق، یک کشور ریشه دار عربی و اسلامی است و باید مانند سایر کشورهای دارای حاکمیت، به طور رسمی با آن مذاکره شود.
سایت عراقی سومریه نیوز در این باره نوشت: ابراهیم جعفری در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کویتی اش صباح خالد الحمد الصباح گفت: ما ابتکار تشکیل ائتلاف کشورهای اسلامی علیه تروریسم را شنیدیم. تشکیل این ائتلاف برای ما عجیب بود. زیرا نباید از طریق برنامه های زنده تلویزیونی از عراق خواست تا به این ائتلاف بپیوندد.
وزیر امور خارجه عراق افزود: عراق یک کشور اسلامی و عربی ریشه دار و صحنه اصلی مقابله با تروریسم است و باید مانند سایر کشورهای دارای حاکمیت با آن مذاکره شود. باید به هر کشوری فرصت و امکان مذاکره داده شود تا ائتلاف شکل بگیرد.
یادآور می شود حیدر العبادی نخست وزیر عراق، پنج شنبه گذشته تشکیل ائتلاف اخیر توسط عربستان و بدون مشورت عراق را یک اشتباه اساسی دانست و اظهار داشت دولت بغداد از تشکیل ائتلافی که در آن عضویت ندارد و با سوریه در آن تعامل نمی شود غافلگیر شده است و بیشتر کشورهای عضو این ائتلاف فاقد "توانایی" مقابله با تروریسم هستند.
 

پربیننده ترین خبرها