نگرانی صهیونیست‌ها از ختم پرونده ایران و آزمایش موشکی

نگرانی صهیونیست‌ها از ختم پرونده ایران و آزمایش موشکی
چهارشنبه 2 دی 1394 - 16:28

تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در مختومه کردن پرونده ادعای تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران، صهیونیست‌ها را از تبعات این اقدام که به رفع کامل تحریم‌ها علیه ایران منجر می‌شود، نگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم،"ایهود یعری" تحلیلگر مسائل خاورمیانه شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پس از توافق هسته ای ایران با غرب، ایران دستاورد جدیدی به دست آورد. آژانس بین المللی انرژی اتمی با مختومه کردن پرونده تحقیقات با ایران را در زمینه برنامه هسته ای، رسما اعلام کرد که ایران به دنبال برنامه هسته ای تسلیحاتی نیست. این توافق راه شورای امنیت را برای عمل به توافق صورت گرفته در ژنو هموار کرد.
به ادعای این تحلیلگر صهیونیست، آژانس بین المللی انرژی اتمی ابعاد تسلیحاتی برنامه هسته ای ایران را بررسی کرد و نتایج تحقیقات نشان داد، ایرانی ها تنها به طور تئوری این طرح را مطالعه کردند و وارد مرحله عملیاتی نشدند و این مطالعات بر اساس اظهارات آمانو در سال 2009 متوقف شد.
ایران در این خصوص تهدید کرده، در صورتی که آژانس این پرونده را مختومه اعلام نکند، دستگاههای سانتریفیوژ را در چارچوب توافق از کاربری خارج نمی نماید و مواد غنی سازی شده را از مرز ایران خارج نمی کند.
به ادعای این تحلیلگر صهیونیست، تیمی از کارشناسان وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که آزمایش موفقیت آمیز موشک سیار عماد ایران نشان می دهد این موشک قادر به حمل بمب اتمی است.
یعری با هدف ایجاد شک و شبهه در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اگر چنین نباشد، این نوع موشک چه فایده ای برای ایران می تواند داشته باشد؟

پربیننده ترین خبرها