دومای روسیه: ائتلاف عربستان علیه داعش، کاغذی است

دومای روسیه: ائتلاف عربستان علیه داعش، کاغذی است
چهارشنبه 2 دی 1394 - 16:39

رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه، ائتلاف تشکیل شده توسط عربستان موسوم به "ائتلاف اسلامی" را ائتلافی کاغذی دانست و گفت: بعید نیست اخبار مربوط به بی‌اطلاعی پاکستان از عضویت در آن، صحت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آلکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون امور بین الملل دوما، امروز چهارشنبه در گفتگو با رسانه ها تأکید کرد: ایجاد ائتلاف مذکور، کاملا فرمایشی و کاغذی است و تلاش عربستان برای مبارزه با داعش باعث در امان ماندن آن نخواهد بود، زیرا این کشور با تأمین مالی مخالفان مسلح سوریه، به طور عملی، زمینه تشکیل گروهک داعش را فراهم کرد.
رئیس کمیسیون امور بین الملل دوما افزود: هدف عربستان، جبران شکست ژئوپولتیک در این بحران است. از این رو در تلاش برای جلب حمایت کشورهای اسلامی است. از سوی دیگر، هدف ریاض جلوگیری از ماندن بشار اسد در قدرت است تا نتواند بر تشکیل دولت جدید در سوریه تأثیر بگذارد.
پایگاه روسیا الیوم به نقل از پوشکوف افزود: این ائتلاف کاغذی است و در صورتی که اخبار مربوط به بی اطلاعی پاکستان و لبنان درباره پیوستنشان به این ائتلاف صحت داشته باشد، این امر، بهترین دلیل است که نشان می دهد ائتلاف مذکور، چیزی جز یک ائتلاف صوری و نمادین نیست و کشورهای فعال در این ائتلاف، فقط عربستان و قطر هستند.
یادآور می شود دولت عربستان اخیرا از تشکیل ائتلافی موسوم "ائتلاف اسلامی" با حضور 34 کشور برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق خبر داد و هدف آن را حفظ امت اسلامی از خطر تروریسم و دفاع از حق ملت ها در تعیین سرنوشت شان اعلام کرد. قرار است محل استقرار مرکز هماهنگی این ائتلاف، ریاض باشد. 

پربیننده ترین خبرها