مصر: ترکیه بدون قید و شرط از عراق خارج شود

مصر: ترکیه بدون قید و شرط از عراق خارج شود
پنج‌شنبه 3 دی 1394 - 19:53

وزیر امور خارجه مصر از دولت ترکیه خواست نیروهایش را به سرعت و بدون قید و شرط یا وقت‌کشی، از عراق خارج سازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سامح شکری" این مطلب را عصر پنجشنبه در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه عرب در قاهره بیان کرد.
السومریه نیوز به نقل از وزیر مصری نوشت: مبارزه با تروریسم داعش، القاعده، جبهه النصره، انصار الشریعه و دیگر گروه های انحرافی، وظیفه همه ماست و باید برای موفقیت این ماموریت با یکدیگر بیشتر هماهنگی کنیم.
شکری مقابله با مداخله خارجی در امور کشورهای عربی را ضروری دانست و گفت: تلاش برای مقابله با این پدیده تروریستی که عمدتا توسط نیروهای خارجی انجام می شود از ما به عنوان کشورهای عربی می طلبد خود زمام امور را به دست گیریم و نقش اصلی در زمینه مبارزه با تروریسم در اراضی مان را بر عهده گیریم.

وی با اعلام حمایت از موضع عراق در قبال ترکیه گفت: دولت ترکیه باید تلاش زیادی برای متقاعد ساختن جامعه بین المللی مبذول دارد که نشان دهد سیاست هایش همسو با تلاش های بین المللی برای سرکوب سازمان های تروریستی است و از شرایطی که به نشر افراط گرایی منجر می شود، برای تحقق اهداف خاص خود استفاده نمی کند.    
وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد، مداخله ترکیه در عراق نقض آشکار حاکمیت  عراق و مغایر با موازین و قوانین بین المللی است.
اتحادیه عرب بنا به درخواست رسمی عراق، پنجشنبه به منظور بحث درباره مداخله ترکیه در این کشور نشست فوق العاده وزرای امور خارجه را در قاهره برگزار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها