آموزش کودکان موصل در اردوگاه‌های داعش

آموزش کودکان موصل در اردوگاه‌های داعش
جمعه 4 دی 1394 - 13:50

گروه تروریستی داعش، اردوگاه هایی را برای آموزش خشونت، کشتار وعملیات تروریستی به کودکان موصل راه اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " فاضل الغراوی "عضو کمیساریای حقوق بشر در مجلس عراق گفت که داعش برای آموزش بیش از هزار کودک عراقی و آشنا کردن آنان با شیوه های قتل و عملیات تروریستی، اردوگاه هایی را در موصل در شمال عراق باز کرده است.

الغراوی به خبرگزاری "آسیا" تأکید کرد که شمار زیادی از کودکان در شهرهای رمادی و فلوجه از توابع استان الانبار در غرب عراق به دست عناصر داعش کشته شده و در گورهای جمعی دفن شده اند.

وی افزود کمیساریای حقوق بشر درمجلس عراق طرح راهبردی را برای بازپروری کودکانی که درمعرض جنایت های داعش قرار گرفته اند، به ویژه کودکان درمناطق تحت اشغال این گروه درموصل، الانبار و برخی از مناطق صلاح الدین و کرکوک، به مجلس ارائه کرده است.

بیش از یک سال پیش، گزارش ها و جزئیاتی درباره اقدام داعش در به کارگیری کودکان و دادن آموزش اقدامات خشونت بار و عملیات تروریستی به آنان با هدف بهره برداری از آنان در درگیری ها به نفع این گروه منتشر شد.

رسانه های غربی اول ژوئیه 2014 گزارشی را از مصاحبه با برخی از کودکانی که در اردوگاه های داعش در غرب شهر رقه در سوریه آموزش دیده بودند، منتشر کردند.

روزنامه انگلیسی " ایندیپندنت " در همین راستا روز بیست و سوم ماه فوریه 2015 گزارشی مفصل را درباره اردوگاه های آموزشی داعش برای آموزش مهارت های جنگی به کودکان منتشر کرد.
این گزارش با استناد به یکی از فیلمهای تبلیغاتی داعش تهیه شده، و دربردارنده جزئیات بسیاری درباره این اردوگاه ها و آموزش کودکان بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها