تونل های حلزونی شکل تروریستها در ریف دمشق + فیلم

جمعه 4 دی 1394 - 14:19

ارتش سوریه شبکه‌ای از تونل های حلزونی شکل را کشف کرده است، که تروریستها از آنها برای ارتباط میان مواضع خود در ریف دمشق استفاده می‌کردند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه درحد فاصل مناطق داریا و المعضمیه در ریف دمشق، تونل هایی را کشف کردند که به شکل حلزونی ساخته شده وچند کیلومتر امتداد دارند؛ این تونلها تعداد زیادی از مواضع تروریست ها را به هم متصل می کنند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با اجرای عملیات غافلگیرکننده توانستند عناصر مسلح را محاصره کرده و وارد تونل ها شوند و آنجا را از وجود عناصر مسلح پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند برخی از مواضع نظامی را به طور کامل تحت کنترل خود درآورند، تا از آن جا برای اجرای حملات گسترده تر با هدف بستن کامل این محور استفاده کنند.

یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه درگفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: تروریست ها بیش از دو سال است از تونل هایی که درحد فاصل میان مناطق داریا و المعضمیه در ریف دمشق کشف شد، برای نقل و انتقال سلاح و مهمات استفاده می کنند.

گروه های مسلح دراین منطقه توانسته بودند این شبکه از تونل ها را که مجهز به روزنه هایی برای تهویه و جای خواب بود، حفر کنند و درآن جا دارو، تجهیزات پزشکی و نظامی را نگاهداری کنند.

یکی دیگر از فرماندهان ارتش سوریه به خبرنگار العالم تأکید کرد که این تونل ها به هر آنچه که برای رصد لازم است، مجهز هستند.

درحالی که نیروهای زمینی ارتش سوریه درحال تثبیت مواضع نظامی خود در همه مناطق شهر داریا هستند، بالگردهای جنگی طی چند حمله، مواضع عناصر مسلح را هدف قرار دادند تا محاصره نظامی شهر داریا را کامل کرده و محور چهارم را که داریا و المعضمیه در ریف دمشق را از هم جدا می کند، ببندند.

پربیننده ترین خبرها