کردهای ترکیه درمقابل ارتش خاکریز ساختند+فیلم

جمعه 4 دی 1394 - 21:50

ترکیه (العالم) - کردهای ترکیه برای جلوگیری از ورود ارتش به "دیاربکر" اقدام به احداث خاکریز، حفر خندق و قطع راه ها نمودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم درحالی که درگیری در چند شهر جنوب ترکیه برای دهمین روز متوالی ادامه دارد، ارتش این کشوراعلام کرد که 3 عنصرمسلح کرد عضو پ.ک.ک را در دیاربکر کشته است.

از آغاز عملیات ارتش در چند شهر جنوب ترکیه با ورود صدها تانک و هزاران سرباز، صدای درگیری و تیراندازی نشان دهنده بازگشت جنگ بین دولت و گروه پ.ک.ک است که آنکارا آنها را به فعالیت های تروریستی متهم می کند.

پس از اعلام خبر کشته شدن 3 عنصر مسلح کرد در دیاربکر در جنوب ترکیه توسط ارتش، اهالی شهر که در تشییع جنازه افراد مسلح کشته شده شرکت داشتند، شعارهایی به نفع "پ ک ک" و ضد سیاست های "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه و مخالفت با عملیات ارتش در شهرهای کرد نشین کشور سر دادند. نیروهای امنیتی با استفاده از بمب صوتی و گاز اشک آور آنان مردم را سرکوب کردند که شماری از تظاهرکنندگان مصدوم شدند.

از سوی دیگر درحالی که دولت ترکیه از کشته شدن 168 عضو مسلح پ.ک.ک در گلوله باران مواضع حزب کارگران کردستان خبر داد،  حزب ملت های دمکرات اعلام نمود که 31 غیر نظامی در جریان نبردها کشته شده اند.

گزارش خبرنگار العالم حاکیست 21 روز از اعلام منع رفت و آمد در برخی از مناطق جنوب ترکیه می گذرد و به نظر می رسد که شرایط بحرانی تر شده است.

"جمیل بیک" رییس مشترک سامانه جامعه کردستان گفت که تماس ترکیه و کردها به طور کامل قطع شده و هیچ علتی برای توقف فعالیت مسلحانه وجود ندارد.

وی افزود، کردها به زودی تشکیل جبهه انقلابی مقاومت با دیگر سازمان ها در داخل و خارج ترکیه علیه نظام اردوغان را اعلام خواهند نمود و حتی پیش بینی نمود که جنگ داخلی در ماه های آینده تشدید شود.

جمیل ادامه داد، حکومت اردوغان به منطق گفت و گو و حل مسالمت آمیز بحران اعتقاد ندارد، بلکه هدفش سرکوب جنبش کرد است به همین دلیل کردها امروز در نبرد تنازع بقا هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها