آمار جدید تونس از اتباع تروریست خود در سوریه

آمار جدید تونس از اتباع تروریست خود در سوریه
شنبه 5 دی 1394 - 12:30

وزارت کشور تونس از پیوستن سه هزار تونسی به جمع گروه های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " وليد الوقينی " مسؤول اطلاع رسانی وزارت کشور تونس روز جمعه در نشستی خبری گفت: از مجموع 3000 تروریستی که به سوریه رفته اند، 800 نفر کشته شده ، 600 نفر به کشور بازگشته اند و شمار تونسی هایی که درحال حاضر در سوریه هستند، حدود 1600 نفر است.

الوقینی افزود "تونس کسانی را که ازجنگ در سوریه بازگشته اند به حال خود رها نخواهد کرد، بلکه با وزارت دادگستری درباره محاکمه آنان هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد، به ویژه اینکه برخی از آنان در عملیات تروریستی اخیر در تونس دست داشته اند".

الوقینی اظهار داشت " کسانی که از کانون تنش و درگیری در سوریه بازگشته و آزاد شده اند، در اقامت اجباری به سر می برند و زیر نظر هستند".

وی درهمین راستا تاکید کرد که تونس به حمایت از ائتلاف بین المللی ضد داعش اعتقاد دارد، این درحالیست که هیچ تاکیدی مبنی بر وجود نظامیان تونسی در میان ائتلاف ضد داعش وجود ندارد.

آمار رسمی تونس درباره تعداد تروریستها، کمتر از آماری است که هیئت رسانه ای تونس اخیرا اعلام کرده است. این هیئت که اخیرا به سوریه سفر کرده، شمار تونسی هایی را که به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند، هشت هزار نفر اعلام کرده است.  

تونس ، چهارمین کشوری است که بیشترین تعداد تروریست را در میان گروه های تروریستی در سوریه دارد.

همچنین سازمان آمریکایی "سوفان گروپ" Soufan Group آمارهایی را درباره تعداد عناصر خارجی که به جمع گروه های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند، منتشر و اعلام کرده است، بیشترین تعداد عناصر درکنار این گروه ها متعلق به کشور تونس است و فقط طی 18 ماه اخیر، حدود شش هزار تونسی برای پیوستن به داعش و جبهه النصره به سوریه رفته اند.

 

پربیننده ترین خبرها