صدها مزدور متجاوز در محاصره نیروهای یمنی

صدها مزدور متجاوز در محاصره نیروهای یمنی
شنبه 5 دی 1394 - 13:04

وزارت دفاع یمن اعلام کرد ارتش و نیروهای مردمی شهر الجبل الاسود واقع در استان جوف در شرق یمن را به تصرف خود درآورده و صدها نظامی را که در میان آنها چند افسر سعودی و اماراتی هم هستند محاصره کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم منابع رسانه ای در ارتش یمن از چند روز پیش صحنه هایی از عملیات ارتش و کمیته های مردمی را در شهر الخوبه شمالی و مجتمع دفاع نظامی عربستان در جیزان پخش کرده اند.
ارتش و نیروهای یمنی همچنین دهها مین را که توسط ارتش سعودی نزدیک مواضع هدف در منطقه جیزان کار گذاشته شده بودند، خنثی کردند.
جنگنده های سعودی همچنین بازار آل عمار در شهر صفرا واقع در غرب صعده را هدف قرار دادند که بر اثر آن دو یمنی به شهادت رسیده و ده نفر دیگر مجروح شدند.
همچنین در درگیریهای شدیدی که بین نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی با پشتیبانی افراد مسلح حزب اصلاح از یک سو و ارتش و نیروهای مردمی یمن از سوی دیگر در منطقه سدبا در غرب شهر حزم، مرکز استان الجوف در گرفت، تعدادی از نیروهای دو طرف کشته و مجروح شدند.
در مأرب نیز یک منبع نظامی یمنی گفت در عملیات ارتش و نیروهای مردمی یمنی در منطقه الحجر در شهر مجزر واقع در شمال استان مأرب تعدادی از نیروهای هادی کشته شده و یک تانک زره پوش آنها منهدم شد.
در تعز نیز درگیری بین دو طرف در منطقه اعبوس در شهر حیفان در جنوب شرق تعز از سر گرفته شد. همچنین در دو منطقه ثعبات و الجحمیله درگیری های مشابهی در شرق تعز واقع در مرکز یمن روی دادند.

همزمان بالگردهای آپاچی مناطق وسیعی در شهر ساحلی خوخه واقع در جنوب استان حدیده در غرب یمن را زیر آتش گرفتند.
جنگنده های سعودی همچنین به دو منطقه الجما و الخیمه در شهر مرزی بکیل المیر در استان حجه واقع در غرب یمن حمله کردند؛ در صنعا نیز جنگنده های سعودی منطقه الازرقین در ورودی شمالی صنعا و پادگان الصیانه در شمال این شهر را چند بار هدف قرار دادند.
به گفته وزارت دفاع یمن در مناطق مرزی بین یمن و عربستان، ارتش و نیروهای مردمی یمن، پادگان رجلاء و مواضع خباش، صله و الشرفه در نجران را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار دادند.
 

پربیننده ترین خبرها