روزهای پر استرس اردوغان و قهرمان سازی از افندی

روزهای پر استرس اردوغان و قهرمان سازی از افندی
شنبه 5 دی 1394 - 13:50

رئیس جمهور ترکیه این روزها در محافل بین المللی روزگار چندان خوشی را ندارد از همین رو رسانه های طرفدار دولت آنکار دست به کار شده اند تا شاید با قهرمان سازی محبویت وی را در میان مردم حفظ کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر، دولت مردان ترکیه بویژه شخص «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در دو ماه اخیر در حوزه بین الملل روزگار پرتنشی را تجربه کرده اند زیرا بعد از سرنگون کردن جنگنده روسی، آنکارا علاوه بر آنکه با انتقادهای داخلی و خارجی زیادی روبرو بوده با فشارهای اقتصادی از جانب مسکو نیز مواجه شده است.

علاوه بر آن سرشاخ شدن ترکیه با روسیه موجب شد تا موضوع خرید نفت ترک ها از داعش پیش از گذشته در رسانه های مطرح شده و اسناد جدیدی در خصوص آن منتشر شود که این امر نیز بر شدت انتقادها از دولت ترکیه افزود.

در این میان میزان انتقادهای داخلی از دولت ترکیه و شخص اردوغان نیز افزایش یافته از همین رو دولت دست به کار شده تا به هر ترتیبی از کاهش محبوبیت رئیس جمهور جلوگیری کند و در این میان نیز رسانه های وابسته به دولت اقدام به قهرمان سازی در مورد شخص اردوغان می کنند.

در همین رابطه در روزهای اخیر رسانه‌های ترکیه با پخش تصاویری گزارش کرده‌اند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور به هنگام عبور کاروان خودروهایش از روی پل بسفر متوجه جوانی که قصد خودکشی داشته شده و او را از این اقدام بازداشته است.

 

روزهای پر استرس اردوغان و قهرمان سازی از افندی

 

دفتر رئیس جمهوری ترکیه هم روز جمعه ضمن تایید این خبر اعلام کرده اردوغان وعده کمک به این مرد جوان داده است. در تصاویری که در رسانه‌های ترکیه منتشر شده مرد جوانی دیده می‌شود که از نرده‌های پل تنگه بسفر عبور کرده اما بعدا با دخالت ماموران پلیس و افرادی که محافظان اردوغان به نظر می رسند، به سمت امن نرده‌ها آورده می‌شود. رسانه‌های علت تصمیم به خودکشی این مرد جوان را مشکلات خانوادگی عنوان کرده‌اند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها