کشف تجهیزات عربستانی درمقر تروریست های سوریه

کشف تجهیزات عربستانی درمقر تروریست های سوریه
شنبه 5 دی 1394 - 20:42

لاذقیه (العالم) - ارتش سوریه مقادیر زیادی تجهیزات عربستانی، قطری و ترکیه ای را در یک بیمارستان صحرایی متعلق به تروریست ها در روستای الدغدغان، در شمال لاذقیه کشف و ضبط کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان خود در روستای "الدغدغان" درشمال لاذقیه، یک بیمارستان صحرایی تروریست ها را که توسط دولت ترکیه تجهیز شده بود، کشف کرد.

یک فرمانده میدانی در این باره به خبرنگار العالم گفت: این بیمارستان صحرایی در یک مزرعه واقع در روستای الدغدغان از توابع بخش الربیعه واقع در 17 کیلومتری جاده بخش کَسَب، کشف و تجهیزات آن مصادره شد.

وی افزود: هنگام رصد منطقه مشاهده کردیم که گروههای تروریستی اقدام به انتقال مجروحانشان به روستای الدغدغان می کنند، به همین دلیل با تشکیل یک تیم، عملیات امنیتی ویژه ای در عمق هزار و 300 متری داخل خط مقدم دشمن انجام شد که توانستیم پس از امن سازی منطقه به طور کامل، به بیمارستان برسیم و تمامی تجهیزات پزشکی موجود در آن را به پشت خط مقدم منتقل کنیم.

در این بیمارستان صحرایی، علاوه بر تجهیزات مربوط به کمک های اولیه، ادوات و تجهیزات و مواد مورد نیاز در اتاق عمل به همراه تجهیزات فردی نیروهای مسلح وجود داشت، به طوری که وجود این تجهیزات نشان می دهد که تروریست ها در حال آماده سازی برای انجام حمله شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه ارتکاب آن بودند.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه در این باره به شبکه العالم گفت: تجهیزات مذکور شامل اتاق عمل کامل از جمله تخت عمل، دستگاه EEG، مواد ضد عفونی و داروهای ساخت ترکیه، قطر و عربستان و حتی یونیسف بود.

خبرنگار العالم افزود: دستاورد اخیر ارتش سوریه نشان دهنده حجم فراوان دست داشتن عربستان، قطر و ترکیه در کمک به تروریست ها از طریق ارسال تجهیزات پزشکی، علاوه بر سلاح و مهمات است.
A.D-26-12:43

پربیننده ترین خبرها