ادعای کشته شدن دو سرکرده داعش در کرکوک

ادعای کشته شدن دو سرکرده داعش در کرکوک
يکشنبه 6 دی 1394 - 11:48

درحالیکه کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و همپیمانانش متهم اصلی حمایت از گروه های تروریستی در منطقه هستند، برخی منابع عراقی از کشته شدن دو سرکرده داعش در عملیات مشترک نیروهای ویژه آمریکایی و نیروهای اداره مبارزه با تروریسم منطقه کردستان در کرکوک خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه سومریه نیوز به نقل از یک منبع عراقی گزارش داد که، "حسین عمیر العسافی" و "ابراهیم سلاب البطوشی" دو نفر از مهم ترین عناصر و سرکردگان داعش در این عملیات کشته شدند.
"حسین عمیر العسافی " مغز متفکر جذب نیروهای انتحاری عرب و خارجی ، بخصوص سعودی ها و یکی از برجسته ترین سرکردگان داعش بود .وی پس از سال 2003 تا 2010 فرمانده الجیش الاسلام در مناطق جنوبی و غربی کرکوک بود و سپس تا تسلط داعش بر الحویجه و مناطق اطراف آن فرمانده انصار السنه شد؛ اما درنهایت با داعش بیعت کرد ومسؤولیت ناحیه امنیتی ریاض را بر عهده گرفت.
ابراهیم سلاب البطوشی نیز در عملیات جذب انتحاریها تخصص دارد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود خاطرنشان کرد: اطلاعات بیانگر این است که این عملیات به کشته شدن 12 تروریست و بازداشت 9 نفر دیگر منجر شد. بیشتر کشته ها از زندانیان سابق نیروهای آمریکایی و دولت عراق بودند.
مخفیگاه داعش، منزلی متعلق به "ابراهیم العلو اللهیبی " بود که  بمباران و پس از عملیات با خاک یکسان شد.
این منبع افزود: اطلاعاتی درباره آزادی اسرای پیشمرگه وجود ندارد.
داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها