ناکامی تروریسم در سوریه، اردوغان را به ریاض می‌کشاند

ناکامی تروریسم در سوریه، اردوغان را به ریاض می‌کشاند
يکشنبه 6 دی 1394 - 16:55

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بزرگترین حامی گروه‌های تروریست در سوریه، روز سه شنبه برای بحث و تبادل نظر با ملک سلمان، پادشاه عربستان به ریاض سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال ناکامی‌های پیاپی گروهک های تروریستی و عناصر مسلح در سوریه و هلاکت شمار زیادی از سران آنان در عملیات ارتش سوریه و بمباران جنگنده های روسی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بزرگترین حامی گروه‌های مذکور روز سه شنبه برای بحث و تبادل نظر با ملک سلمان، پادشاه عربستان به این کشور سفر می کند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛ رجب طیب اردوغان روز سه شنبه برای دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به ریاض سفر خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نوشت: بنا بر بیانیه دفتر اردوغان، دیدار مذکور دو روزه خواهد بود و قرار است در آن، رئیس جمهور ترکیه درباره روابط دو کشور و "مسائل منطقه‌ای" به بحث و تبادل نظر با مقامات عربستانی بپردازد.
دیدار مذکور، تنها چند روز پس از کشته شدن "زهران علوش" سرکرده گروهک مسلح "جیش الاسلام" و بزرگترین متحد عربستان در سوریه انجام می گیرد. از سوی دیگر، در حالی که قرار است مذاکرات میان هیأت مخالفان با دولت سوریه ماه ژانویه (دی ماه) تحت نظر سازمان ملل برگزار شود، گروههای مسلح در این کشور روز به روز ضربات سهمگین تری را متحمل می شوند که یکی از نمونه های آن هلاکت سرکرده پرنفوذ "جیش الاسلام" و پیشروی های ارتش در جبهه های حساس حلب و ادلب می باشد.
از سوی دیگر، به دنبال تشکیل هیأت مذاکره کننده مخالفان در نشست آنها در ریاض و کنار گذاشته شدن شمار زیادی از گروههای مخالف به ویژه کردها و جریان های میانه رو، کشورهای غربی به ویژه امریکا درصددند نام برخی دیگر از شخصیت های مخالف از گروههای مذکور را به فهرست تیم مذاکره کننده مخالفان بیفزایند که این اقدام نیز در نوع خود، ناکامی دیگری برای ائتلاف عربستان و ترکیه می باشد که درصدد کنار گذاشتن کردها و جریان های میانه رو از روند مذاکرات بودند.
همچنین به دنبال اقدام نیروی هوایی ارتش ترکیه در سرنگون کردن یک جنگنده روسی بر فراز خاک سوریه و اقدامات تلافی جویانه مسکو علیه آنکارا؛ و تجاوز تفنگداران ترک به شمال عراق، دولت اردوغان دوره ای از انزوا و روابط تیره با کشورهای منطقه را تجربه می کند.
یادآور می شود رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در ماه مارس (اسفند) گذشته نیز برای اولین بار پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان، به ریاض سفر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها