ترور فعال سوری در ترکیه

ترور فعال سوری در ترکیه
دوشنبه 7 دی 1394 - 11:08

یک فعال سوری مخالف داعش در یکی از شهرهای ترکیه ترور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فراخوان "رقه در سکوت سربریده می شود" دیروز (یکشنبه) در تویتر خود اعلام کرد: کارگردان ما "ناجی الشرف"،  در شهر "غازی عنتاب" (جنوب شرقی ترکیه) نزدیک مرزهای سوریه به وسیله سلاح دارای صدا خفه کن به قتل رسید. وی پدر دو کودک بود.
ناجی الجرف (38 ساله) فعال سیاسی سوری و از اهالی شهر "السلمیه" در حومه شرقی حماه، به دلیل فعالیتهایش ضد گروه تروریستی داعش فردی شناخته شده بود. 
یکی از دوستان الجرف بدون اشاره به نام خود تأکید کرد: الجرف و خانواده‌اش برای پناهندگی در فرانسه پذیرفته شده بودند، و قرار بود وی این هفته به پاریس برود.
سایت خبری "تی 24" ترکیه اعلام کرد که الجرف هنگام قدم زدن در خیابان "غازی عنتاب" به ضرب گلوله به قتل رسید.
داعش پیشتر یکی دیگر از اعضای این فراخوان در ترکیه را به قتل رسانده و سرش را بریده بود.
داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است و تلاش می کند اهداف غرب را در منطقه پیاده کند؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها