عملیات جیمز باندی امارات در اندونزی

عملیات جیمز باندی امارات در اندونزی
دوشنبه 7 دی 1394 - 18:47

العالم - ماموران سازمان اطلاعات امارات، "عبدالرحمن السویدی" شهروند اماراتی را از مکان بازداشت موقت در اندونزی ربوده و به ابوظبی انتقال دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "عربی 21"، سازمان عربی حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرده که السویدی از فعالان اماراتی است که مدتی قبل خواستار اصلاحات در این کشور به شیوه مسالمت آمیز شده بود.
در بیانیه سازمان عربی حقوق بشر که دفتر آن در انگلستان است، آمده، السویدی پس از آنکه در ابوظبی تحت تعقیب قرار گرفت و غیابا به 15 سال زندان محکوم شد، برای دریافت پناهندگی سیاسی راهی اندونزی شده بود.    
این بیانیه ضمن محکوم کردن دستگیری شهروند امارتی و انتقال وی، می افزاید: السویدی در عملیاتی سری که شبیه آدم ربایی بود تحویل ماموران سازمان اطلاعات امارات داده شد؛ قبل از آن مقام های اندونزی از وکیل وی خواسته بودند تا برای تکمیل تدابیر آزادی اش پس از پایان مدت حبس موقت وی در مکان بازداشت درجاکارتا حضور به هم رساند.   
در این بیانیه خاطر نشان شده که تدابیر آزادی این شهروند اماراتی تا روز شنبه به تعویق افتاد تا اینکه وکیل وی از مشاهده 11 نفر که 5 نفر از آنان ماموران سازمان اطلاعات امارات و 6 نفر ماموران سازمان اطلاعات اندونزی بودند، در محل بازداشت السویدی در جاکارتا غافلگیر شد و به این شکل عبدالرحمن ربوده شد و ابتدا به فرودگاه و پس از آن با یک فروند هواپیمای خصوصی به ابوظبی انتقال یافت. 
سازمان عربی حقوق بشر، اقدام سازمان اطلاعات امارات با همکاری سازمان اطلاعات اندونزی را نقض آشکار قوانین اندونزی و پیمان ژنو درباره پناهندگان سیاسی مصوب سال 1951 دانست و از دبیرکل سازمان ملل متحد بازخواست دولت اندونزی به خاطر نقض موازین و معاهدات بین المللی درباره تحویل عبدالرحمن را خواستار شد.   
این سازمان همچنین نسبت به شکنجه عبدالرحمن، پنهان کردن وی و جلوگیری از ملاقات وکیل این شهروند اماراتی با وی ابراز نگرانی کرده و مقام های امارات و اندونزی را مسئول جان السویدی دانست.  

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها