بازرس ارشد زندان های انگلیس:

زندان های انگلیس عامل جذب نیرو برای داعش

زندان های انگلیس عامل جذب نیرو برای داعش
دوشنبه 7 دی 1394 - 21:02

بازرس ارشد زندان ها امروز در اظهاراتی اعلام کرد که برخی از زندان های انگلیس به مکانی برای جذب تروریست با هدف پیوستن به گروهک تکفیری-صهیونیسی داعش مبدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مهر،  بر اساس اعلام دیده بان زندان در انگلیس، در زندان های انگلیس  بستر برای جذب زندانیان برای پیوستن به تروریست های داعش در حال گسترش است.

«نیک هاردویک» بازرس ارشد زندان ها به هفته نامه تایم اعلام کرد که تأثیر روبه رشد زندانیان مسلمان افراطی در زندان های این کشور در مقایسه با افراطی گری به نگرانی بزرگ تری تبدیل شده است.

به گفته وی بزهکاران از ابزار تدینِ افراطی برای توسل به تهدید و ارعاب استفاده می کنند به گونه ای که برخی از زندانیان را به زور وادار به گرویدن به اسلام افراطی مد نظر خود می کنند.

هاردویک ادامه داد: بی شک تعدادی از این افراطیون خطرناک به عضوگیری برای پیوستن به تروریست های داعش در زندان های انگلیس مبادرت می کنند.

لازم به ذکر است، غرب از سال ها پیش و با هدف استفاده ابزاری از تروریست های به ظاهر مسلمان در جهت نیل به مقاصد خود، به حمایت از گروه های تکفیری پرداخته و در ادامه آن ها را در مناطق مورد نظر تسلیح نموده است. پیشینه برخی از این افراطیون به تأسیس القاعده و طالبان برای مبارزه با نیروهای اتحاد جماهیر شوری سابق در افغانستان بر می گردد. اکنون نیز گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره، احرار الشام و ... در سوریه به تعقیب اهداف از پیش تعیین شده غرب مشغول هستند.

پربیننده ترین خبرها