العبادی: گام بعدی آزادسازی موصل است

العبادی: گام بعدی آزادسازی موصل است
دوشنبه 7 دی 1394 - 23:15

العالم - نخست وزیر عراق اعلام کرد: گام بعدی ما پس از آزادی شهر رمادی از دست گروهک تروریستی داعش، آزادسازی شهر موصل است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی امروز (دوشنبه) گفت: رمادی به آغوش وطن بازگشت و همه شهرهای عراق به آغوش سرزمین بزرگ ما بازخواهند گشت.
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خاطرنشان کرد: عراقی ها با خون خود این پیروزی را رقم زدند و طعم شکست را به داعش شرور چشاندند؛ فرزندان ملت عراق تا تحقق یافتن همه اهداف خود و آزادسازی همه شهرها و روستاها و بخش های عراق به راه خود ادامه خواهند داد.
وی ادامه داد: ما با عزم و وحدت ملت عراق و بازوی توانمند فرزندانش برای آزادسازی موصل رهسپاریم تا آن را به ضربه نهایی و درهم کوبنده داعش تبدیل کنیم.
العبادی با بیان این که سال 2015 سال آزادسازی بود، تاکید کرد: سال 2016 سال شکست بزرگ گروهک تروریستی داعش در سرزمین عراق و پیروزی نهایی خواهد بود.
وی همچنین از کشورهای جهان خواست تا با اندیشه های افراطی و تندرو، سهل انگارانه برخورد نکند زیرا چنین اندیشه ای پایه و اساس تروریسم است و داعش دشمن همه بشریت است.
نخست وزیر عراق با اشاره به این که اگر تاکید ما بر حفظ جان خانواده های محاصره شده در رمادی نبود، این آزادسازی را زودتر از اینها تحقق می بخشیدیم، گفت: داعش مدرسه ها، مساجد و بیمارستانها و خیابانها را بمب گذاری کرده بود تا مانع از پیشروی نیروهای عراقی شود. 
فرماندهی عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه از آزادسازی کامل شهر رمادی مرکز استان الانبار و برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمانهای دولتی این شهر خبر داد.

این شهر اوایل امسال به دست نیروهای تروریست داعش افتاده بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها