طرح جدید شهرک سازی، تهدیدگر آینده فلسطین

طرح جدید شهرک سازی، تهدیدگر آینده فلسطین
سه شنبه 8 دی 1394 - 08:59

العالم - مقام های صهیونیستی قصد دارند ساخت بیش از 55 واحد مسکونی را در کرانه باختری آغاز کنند.

به گزارش پایگاه خبری العالم مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از سازمان "صلح اکنون" که مخالف شهرک سازی است اعلام کرد که وزارت مسکن اسرائیل ضمن ساخت 55 هزار و 548 واحد مسکونی در کرانۀ باختری قصد دارد دو شهرک جدید در آن احداث کند.

8 هزار و سیصد واحد مسکونی در منطقه E1 در نزدیکی بیت المقدس ساخته خواهد شد که باعث می شود کرانه باختری به دو قسمت تقسیم شود و بدین ترتیب تهدیدی برای دولت آینده فلسطین به شمار می آید.

سازمان "صلح اکنون" بیان کرد که منطقه "معالیه ادومیم" و E1 از حساس ترین مناطقی هستند که در ایجاد فرصت برای تشکیل دولت فلسطین ایفای نقش می کنند از این رو هر تلاشی از سوی مقام های اسرائیلی برای شهرک سازی در این مناطق از سوی مجامع بین المللی به شدت محکوم خواهد شد.

بر اساس گزارش این سازمان بیش از نیمی از واحدهای مسکونی جدید در شرق دیوار حائل ساخته خواهد شد که در این صورت نمی تواند جزئی از عملیات تبادل اراضی مندرج در مذاکرات صلح سال 2014 باشد.

اسناد وزارت ساختمان سازی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که در نوامبر سال 2014 مبلغ 3.6 میلیون شیکل (هر شیکل معادل 28 صدم دلار است) برای ساخت 3200 واحد مسکونی در منطقه E1 هزینه شده است تا قدس شرقی و شهرک "معالیه ادومیم" به هم متصل شوند.

این اتفاق در حالی رخ داد که یک سال قبل از آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی فشارهای بین المللی طرح مشابهی را لغو کرده بود.

پربیننده ترین خبرها