تماس های محرمانۀ نمایندۀ ویژۀ پوتین در امور سوریه

تماس های محرمانۀ نمایندۀ ویژۀ پوتین در امور سوریه
سه شنبه 8 دی 1394 - 11:44

العالم - وزارت امورخارجۀ روسیه، از تماس های محرمانۀ نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهوری این کشور در امور سوریه، با مقام های کشورهای منطقه خاورمیانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امورخارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: الکساندر لاورنتیف، نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، این روزها، تماس های محرمانۀ گسترده ای را با نمایندگان کشورهای منطقه خاورمیانه، دردستور کار قرار داده است.

وزارت امورخارجۀ روسیه، علت علنی کردن این تماس های محرمانه را، واکنش به خبرهایی اعلام کرد که از لغو سفر برخی از مسئولان روس به عربستان به سبب کشته شدن زهران علوش سرکردۀ گروه تروریستی "جیش الاسلام" در سوریه؛ حکایت داشت.

وزارت امورخارجه روسیه، در واکنش به این خبرها تاکید کرد: این اطلاعات، نادرست است و روسیه در خصوص بسته ای از موضوعات به ویژه در خصوص حل بحران سوریه، در تماس مستمر و فعال با ریاض است.

پیش از این نیز، "سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه، دستیابی به راه حل سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران را تا حد زیادی به موفقیتِ هماهنگی ها میان اعضای جامعه جهانی و تلاش ها برای ایجاد هماهنگی بین المللی در مبارزه با تروریسم منوط دانست و در عین حال فاش کرد که تلاش های بین المللی در این خصوص، دچار پراکندگی و از هم گسستگی است.

الکساندر لاورنتیف، نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهوری روسیه در زمینۀ سوریه، شنبۀ گذشته، با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر دیدار و کلیات تلاش های بین المللی و منطقه ای برای نابودسازی گروه تروریستی داعش را بررسی کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها