تردید رئیس جمهوری چچن درباره بازداشت شیشانی

تردید رئیس جمهوری چچن درباره بازداشت شیشانی
سه شنبه 8 دی 1394 - 13:25

العالم - رئیس جمهوری چچن از تردید خود درباره بازداشت ابوعمر الشیشانی یکی از سرکردگان داعش در عراق سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رمضان قدیروف " در باره خبرهای مربوط به بازداشت تروریست تبعه کشورش درعراق افزود: تا زمانی که کوچکترین تردیدی دراین باره وجود دارد، من از بازداشت و مردن وی مطمئن نیستم.

خبرگزاری نووستی روسیه گزارش کرد که قدیروف دیروز( دوشنبه) در گروزنی تاکید کرد: درزمانی ما از بازداشت الشیشانی مطمئن بودیم و نیروهای من زمانی که به نظرمی رسید مرده است در مقابلش ایستاده بودند و از او عکس گرفته و ارسال کردند؛ اما وی هنوز زنده است.

رئیس جمهوری چچن گفت: نیروهای من مساله را پیگیری می کنند؛ زیرا من حسابهای شخصی با الشیشانی دارم.

ابوعمر الشیشانی برخلاف مشی اکثر تروریست های داعش ، بدون نقاب در مقابل دوربین ظاهر می شود

عمر الشیشانی(چچنی)، با نام اصلی «طرخان تیمورازویچ باتیراشویلی، متولد 1986 در شهر بیرکیانی گرجستان است. الشیشانی، فرمانده میدانی گروه تروریستی-تکفیری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و مغز متفکر نظامی این گروه به حساب می‌آید.

وی بااشاره به اینکه  یکی ازاهداف داعش ایجاد ناامنی در جمهوری چچن است، افزود: در محافل بین المللی همیشه شری وجود دارد در گذشته به سرکردگی بن لادن سرکرده داعش بود اما هم اکنون باند شیطانها دولت ابلیس (داعش)است.

وی افزود: ما می گوییم باند ، اما هنگامی که شمارشان به دهها هزار نفر می رسد و از ثروتمندترین کشورهای عربی غربی و اروپایی تغذیه می شوند و بهترین کارشناسان این کشورها در زمینه آموزش نظامی برایشان فعالیت دارند طبیعتا ابزار بسیار قدرتمندی است و یکی ازاهدافش ایجاد ناامنی در چچن است.

قادراف تاکید کرد: نیروهای امنیتی در مقابله با هر تهدیدی، امنیت شهروندان را تضمین می کنند.

وی افزود: مقام های  امریکا وترکیه به دلائل بلندپروازی های شخصی برای رسیدن به زبان مشترک با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هیچ تلاشی نمی کنند.

مردم سوریه از این مساله رنج می برند و بازسازی سوریه پس ازتخریب دولت و اقتصاد دهها سال طول خواهد کشید.

برخی منابع عراقی روز دوشنبه اعلام کردند ابوعمر الشیشانی درعملیات هلی برد نیروهای امریکایی و نیروهای کرد عراق در جنوب کرکوک بازداشتی شده ،اما وزارت دفاع امریکا کمی بعد این خبر را تکذیب کرد.

پربیننده ترین خبرها