حمایت از داعش با صابون!

حمایت از داعش با صابون!
سه شنبه 8 دی 1394 - 19:13

یک دادگاه نظامی در روسیه در چارچوب بررسی پرونده تیمی از زنان داغستانی متهم به حمایت مالی از گروهک تروریستی داعش از طریق تولید صابون، دو دختر را به اتهام حمایت از تروریسم به زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی دادگاه منطقه نظامی مسکو، اعلام کرد: ایلینا ارشاهانوف و سعیده خالق اف، به اتهام ارسال مبالغی به یک صندوق متعلق به گروهک تروریستی داعش به ترتیب به پنج سال و سه ماه، و پنج سال و شش ماه زندان محکوم شدند.
سایت روسیا الیوم در این باره نوشت: تحقیقات درباره این پرونده در سال 2014 و پس از آن آغاز شد که سازمان امنیت فدرال روسیه، مانع ارسال مبلغ 45 هزار روبل روسیه از طرف سعیده خالق اوف دانشجوی پزشکی دانشگاه آستاراخان، به حساب افراطیون شد.
روزنامه "کومرسانت" در این باره نوشت منابعی در کمیته تحقیق اعلام کردند متهمان این پرونده تا این لحظه، چهار دختر جوان داغستانی الاصل هستند که از آن جمله می توان به داریا اتسانکف دانشجوی سابق پزشکی دانشگاه آستاراخان اشاره کرد. اتسانکف یک پایگاه اینترنتی برای جمع آوری کمک های مالی تأسیس کرده بود.
دختران مذکور، پس از فروش صابون های دست ساز و پوشاک کودکان، مبالغ جمع آوری شده از این پروژه را به صندوق مذکور که وابسته به تروریست های داعش بود ارسا نموده بودند.
وکلای مدافع این دو دختر جوان روس تأکید دارند آنها هیچ اطلاعی از وابستگی صندوق مذکور به افراطیون در سوریه نداشته اند؛ بلکه گمان می کردند اموال این صندوق به پروژه های خیریه اختصاص داده می شود. 

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها