رئیس اداره امور دینی ترکیه مطرح کرد؛

"حل اختلافات با همکاری ایران، ترکیه و عربستان"

چهارشنبه 9 دی 1394 - 09:45

رئیس اداره امور دینی ترکیه تأکید کرد که ایران، ترکیه و عربستان باید برای پایان دادن به اختلافات و تفرقه در جهان اسلام بایکدیگر همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد گورمز" اظهار داشت که ترکیه، ایران و عربستان به ویژه در شرایط دشوار کنونی باید با یکدیگر اقدام کنند، و این امر تأثیر مثبتی بر موضوع پایان تفرقه در جهان اسلام خواهد گذاشت.

گورمز همچنین بر لزوم حل بحران سوریه تأکید کرد و افزود : بحران سوریه باید در اولویت قرار بگیرد تا آلام مردم این کشور هر چه زودتر پایان یابد .

وی خاطرنشان کرد: نگاه طایفه ای به مسأله سوریه، اشتباه است.

گورمز تأکید کرد: توجه و تمرکز بر وحدت و برادری اسلامی در موضوع سوریه ضروری است؛ طبیعتا سیاستمداران در این موضوع به ابعاد سیاسی اهمیت می دهند ولی گرایشهای فرهنگی پایه سیاست را تشکیل می دهد و ما سعی می کنیم که در این چارچوب بمانیم.
رئیس اداره امور دینی ترکیه خاطرنشان کرد: جهان اسلام یکی از سخترین مراحل خود را پشت سر می گذارد، زیرا همه مشکلات سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی به عهده دین گذشته شده است .

گورمز گفت : من 4 سال متوالی برای مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران دعوت شدم، ولی فقط امسال فرصتی برای مشارکتم در آن پیدا شد.

پربیننده ترین خبرها