نماینده سوریه در سازمان ملل مطرح کرد:

پشتیبانی نظامی مستقیم ترکیه از تروریست‌ها

پشتیبانی نظامی مستقیم ترکیه از تروریست‌ها
چهارشنبه 9 دی 1394 - 12:47

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد، ترکیه را به پشتیبانی نظامی مستقیم از گروه های تروریستی فعال در کشورش متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: گروه های مسلح از سال 2011 جنگ تمام عیاری را در سوریه آغاز کرده اند .
جعفری در این نامه که نسخه ای از آن در سایت اینترنتی سازمان ملل منتشر شده است، اعلام کرد: تروریست ها از حمایت قدرت های منطقه به ویژه نظام اردوغان و نظام های حاکم دیگر کشورها برخوردار هستند . 
جعفری از مداخله نظامیان ترکیه در بحران سوریه خبر داد و افزود: نیروهای مسلح نظام اردوغان برای حمایت از تروریست ها در حملات این تروریست ها مشارکت می کنند. 
نماینده دستگاه دیپلماسی سوریه در سازمان ملل در نامه خود آورده است: آنکارا همچنین به تروریست ها در نفوذ به خاک سوریه کمک می کند. 
جعفری ، اردوغان را استعمارطلب توصیف کرد و گفت: اردوغان درپی زنده کردن امپراتوری استعماری عثمانی است و با همین هدف تلاش می کند که افرادِ تُرک زبانِ دیگر کشورها را جذب کند و از آنها حمایت می کند .
جعفری نظام اردوغان را به سوء استفاده از آوارگان سوری متهم کرد و افزود: آوارگان سوری که از حملات داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی فرار کرده اند ، در دام شبکه های قاچاق انسان می افتند شبکه هایی که با دولت اردوغان مرتبط هستند . 
جعفری با اشاره به اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سو- 24 روسیه بر فراز خاک سوریه در روز 24 نوامبر گذشته، اعلام کرد: این نوع جرایم بار دیگر نشان می دهد که آنکارا از گروه های تروریستی فعال در سوریه پشتیبانی نظامی مستقیم می کند ، در قاچاق نفت این کشور دست دارد و اسلحه و مهمات در اختیار این گروه ها می گذارد .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها