تخریب کامل 3هزار منزل در رمادی به‌دست داعش

تخریب کامل 3هزار منزل در رمادی به‌دست داعش
چهارشنبه 9 دی 1394 - 17:02

استانداری الانبار پس از آزاد سازی این استان از چنگال گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه 3هزار باب منزل مسکونی شهروندان عراقی را در این منطقه ویران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم العوسج" عضو شورای شهر رمادی در استانداری الانبار گفت: داعش سه هزار واحد مسکونیِ شهر رمادی را کاملا ویران کرده و هزاران منزلِ دیگر نیز خسارت دیده است.

العوسج در گفت وگو با وبگاه شبکه السومریه، خاطر نشان کرد: حدود 3 هزار واحد مسکونی، در مرکز شهر رمادی و مناطق آزاد شدۀ حومه این شهر، در عملیات تروریستی (اعضای داعش) و عملیات نظامی (برای آزادی این شهر) ویران شده که این 3 هزار آمار اولیه است.

وی افزود: هزاران خانۀ دیگر نیز در این شهر خسارت دیده اند و این خسارت ها را کمیتۀ بررسی ارزیابی خواهد کرد.

عضو شورای شهر رمادی خاطرنشان کرد، برای بازسازی استان الانبار حد اقل به 4 میلیارد دلار بودجه نیاز است و با این مبلغ، تنها می توان شرایط الانبار را به وضعیتی که پیش از حمله داعش داشت، برگرداند.

نیروهای عراقی، دو روز پیش، شهر رمادی را از چنگ تروریست های داعش آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان دولتیِ این شهر، به اهتزاز در آوردند.
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، پس از آزادی الانبار برای اطلاع از اوضاع شهر، به همراه فرماندهان نظامی و مسئولان دولتی از این استان بازدید کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها