عبور موشک ایرانی از کنار ناو آمریکایی در تنگه هرمز

عبور موشک ایرانی از کنار ناو آمریکایی در تنگه هرمز
چهارشنبه 9 دی 1394 - 17:25

فرماندهان نظامی آمریکایی از عبور یک موشک ایرانی از نزدیکی یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موشک‌های شلیک‌شده در یک رزمایش دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از فاصله ۱۳۰۰متری یک ناو هواپیمابر آمریکایی و کشتی‌های همراه آن در تنگه هرمز عبور کرد.
شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات نظامی آمریکایی اعلام کرد؛ زمانی که ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس ترومن در حال عبور از تنگه هرمز بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز یک رزمایش با مهمات واقعی انجام می‌داد و موشکی از فاصله 1300 متری این ناو عبور کرده است.
این ناو هواپیمابر توسط یک ناوشکن آمریکایی و ناو فرانسوی اسکورت می‌شد. به‌گفته مقامات آمریکایی کشتی‌های تجاری دیگری نیز در منطقه حضور داشتند.
به‌گفته مقامات زمانی که کشتی‌های آمریکایی در "خط ترافیک دریایی بین‌المللی" قرار داشتند نیروی دریایی سپاه در کانال‌ رادیویی دریایی اعلام کرد که قصد دارد یک رزمایش دریایی را آغاز کند و از دیگر کشتی‌ها خواست نسبت به این امر هشیار باشند. این مقامات می‌گویند کشتی ترومن به هیچ عنوان وارد آب‌های ایران نشده است.
پس از این هشدار، موشک‌هایی از موضعی در حدود 1300متری سمت راست ناو هواپیمابر و در مسیری مقابل حرکت کشتی‌ها پرتاب شدند. به‌گفته مقامات این موشک‌ها به‌سمت ترومن یا دیگر کشتی‌ها شلیک نشدند.
این مقام اعلام کرد که ایرانی‌ها "به‌وضوح" کشتی‌ها را هدف قرار نمی‌دادند اما این اقدام "غیرضروری تحریک کننده و غیرایمن بود". هیچ گونه ارتباطات مستقیم بین کشتی‌های ایرانی و آمریکایی وجود نداشت.
ناو هواپیمابر ترومن اخیراً به‌بهانه پشتیبانی از نبرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش وارد خلیج فارس شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها