آوارگان کرد ترکیه از 100هزار نفر فراتر فت؛

نگرانی روسیه از خشونت ترکیه علیه کردها

نگرانی روسیه از خشونت ترکیه علیه کردها
چهارشنبه 9 دی 1394 - 18:16

وزارت خارجه روسیه از مقامات آنکارا خواست مساله کُردهای ترکیه را با استفاده از راهکار سیاسی حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از اوجگیری خشونت در جنوب شرقی ترکیه به علت ادامه عملیات امنیتی مقامات ترک در استان های کُردنشین این کشور، تاکید کرد که توسل به خشونت باعث بحرانی تر شدن اوضاع و افزایش شمار قربانیان در این کشور خواهد شد.

به نوشته "روسیا الیوم"، در این بیانه آمده است که سازمان های حقوق بشری با توجه به ادامه برقراری قانون منع آمد و شد در برخی شهرهای کردنشین، توقف تردد خودروها و نیز ممنوعیت ورود فعالان سیاسی و خبرنگاران و نمایندگان سازمان های حقوق بشری به مناطق کردنشین ترکیه، از افزایش شمار قربانیان از جمله زنان و کودکان در مناطق کرد نشین ترکیه ابراز نگرانی کرده اند. 

وزارت خارجه روسیه با اشاره به این که برخی مناطق کُردنشین ترکیه از کمبود مواد غذایی و نیازهای اولیه رنج می برند و در آستانه بروز فاجعه انسانی قرار گرفته اند، تاکید کرد که شمار آوارگان کُرد در این مناطق از 100هزار نفر فراتر رفته است.

در این بیانیه از دولت ترکیه درخواست شده است که تدابیر لازم را برای توقف فوری خشونت و ازسرگیری حل و فصل مسالمت آمیز این بحران، که از ماه جولای سال 2015 تعلیق شده است، اتخاذ کند.

احزاب و سازمان‌های حامی کردهای ترکیه اعلام کرده‌اند در اعتراض به برقراری حکومت نظامی در مناطق کردنشین همزمان با درخواست گروه‌های غیر دولتی سراسر کشور برای حفظ صلح در مناطق جنوب شرقی ترکیه، تظاهرات مشترکی از منطقه سور در دیاربکر تا استان شرناک برگزار خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها