لاوروف: میز مذاکره جای تروریست‌ها نیست

لاوروف: میز مذاکره جای تروریست‌ها نیست
چهارشنبه 9 دی 1394 - 21:04

وزیرخارجه روسیه با بیان اینکه گروه های مسلح موسوم به جیش الاسلام و احرارالشام تروریستی هستند و در مذاکرات حل بحران سوریه جایی ندارند، بر ضرورت آغاز روند سیاسی در سوریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زِوِدا، با بیان اینکه گروه موسوم به جیش الاسلام و احرار الشام گروه های تروریستی هستند و در مذاکرات حل بحران سوریه جایی ندارند، اعلام کرد: حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت امکان پذیر است، هرچند این قطعنامه در برخی موارد رویکرد دوگانه و مبهم دارد.
به نوشته المنار، لاوروف در عین حال تاکید کرد که در این قطعنامه به طور صریح این مطلب ذکر شده که تروریست ها در میز مذاکرات جایی ندارند و ما درباره حضور برخی گروه‌های تروریست در نشست های اخیر انتقاد داریم، از جمله دو گروهک جیش الاسلام که دمشق را با خمپاره هدف قرار می دهد و سفارت ما را نیز هدف گرفت؛ و احرار الشام که مستقیما از القاعده منشعب شده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو ترجیح می دهد که اعضای هیأت مخالفان سوری را سازمان ملل تعیین کند تا این هیأت جانبدارانه و با ملاحظات خاص انتخاب نشود.

لاوروف سپس با اشاره به این که حل سیاسی بحران سوریه در گرو انتخابات آمریکا نخواهد بود، افزود: تروریسم به یک خطر جهانی تبدیل شده و تنها سوریه را تهدید نمی کند. از این رو وقت آن است که سلیقه های شخصی را کنار بگذاریم و رئیس جمهور سوریه را که در سال های گذشته رئیس قانونی بوده، همچنان رئیس جمهور قانونی بدانیم.

پربیننده ترین خبرها