گزارش العالم از سقوط جنگنده متجاوز بحرینی +فیلم

چهارشنبه 9 دی 1394 - 22:14

العالم ـ تصاویر منتشر شده، از هدف قرار گرفتن جنگنده متجاوز بحرینی پیش از سرنگونی در جنوب عربستان حکایت دارد.

به گزارش شبکه خبری العالم از یمن، تصاویر منتشر شده، جنگنده بحرینی را در حالی نشان می دهد که در آتش می سوزد و دود از آن بلند می شود که به نظر می رسد بر اثر اصابت موشک سرنگون شده است. منابع میدانی خاطرنشان کردند که این جنگنده، از نوع اف ـ 16 است و لاشه آن در منطقه ابوعریش میان عسیر و جازان در جنوب عربستان پراکنده شده است. این در حالی است که ائتلاف سعودی ضد یمن مدعی شده که این جنگنده بحرینی براثر نقص فنی سقوط کرده است.

افسر سعودی در حملات موشکی یمن کشته شد

درخصوص وضعیت میدانی جنگ در یمن نیز برخی منابع نظامی از کشته و یا زخمی شدن شماری از مزدوران مسلح و خنثی کردن تحرکات آنها برای پیشروی به سمت منطقه الهضبه العلیا در جوف خبر می دهند. همچنین برخی منابع تاکید کردند که ارتش یمن و کمیته های مردمی بندر جیزان را با موشک بالستیک قاهر-۱ هدف قرار دادند که بر اثر آن یک افسر سعودی به نام محمد بوحی الخیرانی کشته شد.

تبادل آتش توپخانه در مناطق مرزی بویژه در گذرگاه الطوال پس از ناکامی ارتش عربستان برای پیشروی به سمت این گذرگاه همچنان ادامه دارد و درگیری میان نیروهای مشترک یمن و ارتش سعودی ادامه دارد در همین حال جنگنده های ائتلاف سعودی منطقه حضاض و مثلث عاهم در منطقه مرزی حرض در حجه را هدف حملات متعدد قرار دادند. 

برخی منابع نظامی تاکید کردند که اغلب جبهه های جنگ در تعز شاهد نوعی آرامش نسبی همراه با رویارویی های پراکنده در منطقه المسراخ در جنوب شهر تعز بوده است. 

حمله جنگنده های سعودی به کارخانه نوشابه سازی صنعا

در صنعا نیز جنگنده های ائتلاف سعودی ضد یمن، شامگاه گذشته، کارخانه تولید نوشابه در منطقه وادی احمد در بنی الحارث را هدف حملات متعدد قرار دادند که در این حملات شماری از یمنی ها شهید و زخمی شدند. جنگنده های سعودی همچنین مدرسه آمریکایی در صنعا بمباران کردند و پیشتر نیز پایگاه هوایی الدیلمی در شمال پایتخت را هدف قرار داده بودند.
FF-30-18:30

پربیننده ترین خبرها