پیروزی های ارتش سوریه درچند جبهه+فیلم

پنج‌شنبه 10 دی 1394 - 10:49

العالم - آزادسازی منطقه " شیخ مسکین " به عنوان یک منطقه راهبردی در ریف درعای شمالی درجنوب سوریه از جمله موفقیت های ارتش سوریه و هم پیمانان آن در درگیری های طولانی با تروریست هاست.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، حمله ارتش سوریه و هم پیمانانش، به شیخ مسکین غافلگیر کننده بود و عناصر مسلح بدون فرصت دفاع از این شهر فرارکردند.

در درگیری ارتش و هم پیمانانش برای آزادی این شهر یک مسئول گردان " شهدای حوران " به نام " احمد حامد " به همراه برخی دیگر از عناصر مسلح کشته شد.

گروه های مسلح با تایید کشته شدن یکی از معروف ترین سرکرده های خود در درگیری شیخ مسکین و عقب نشینی گروهی به خارج از این شهر به علت شدت یافتن درگیری های ارتش سوریه و هم پیمانانش بر ضد آنان، به شکست خود اذعان کردند.

با آزادسازی شیخ مسکین که درمنطقه ای استراتژیک و مهم قرار دارد و بازگشت آن به نقشه سوریه، ارتش به موفقیت راهبردی بسیارمهمی دست یافته است.

این منطقه  به عنوان یک دیوارمحافظتی برای شهر دمشق به شمار می رود و بدین شکل ارتش، خطوط امدادی عناصر مسلح را قطع کرده است و به حضور آنان در شهر درعا پایان داده است.

افزون براین، آزادسازی شیخ مسکین به منزله خنثی کردن طرحی است که دفتر هماهنگی میان سرویس های اطلاعاتی اردن، رژیم اسرائیل، قطر و ترکیه که مقرش در امان است، با هدف قرار دادن این شهر به عنوان ورودی برای گروه های مسلح به دمشق از طریق حمایت از آنان با همه وسایل تهیه کرده است.

این موفقیت پس از تشدید کنترل ارتش سوریه بر تل الهش و اردوگاه تیپ 82 در مجاورت شیخ مسکین صورت می گیرد.

ارتش سوریه همچنین از جنوب این کشور تا دیگر شهرها به موفقیت های مهمی دست یافته است که مهم ترین آن در ساعات گذشته ، آزادی شهر مهین درالقلمون و خارج کردن داعش از آن بوده است.

پربیننده ترین خبرها