حملات گسترده صهیونیست ها به خبرنگاران

حملات گسترده صهیونیست ها به خبرنگاران
پنج‌شنبه 10 دی 1394 - 11:52

العالم - یک گزارش حقوقی از حدود 600 مورد نقض آزادی رسانه ای و تعرض به خبرنگاران در اراضی فلسطینی در سال 2015 پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکزاطلاع رسانی فلسطین، درگزارش سالانه اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی درفلسطین آمده است که نیروهای رژیم اشغالگراسرائیل از آغاز سال جاری 574 مورد تعرض به خبرنگاران را مرتکب شده اند و نیروهای این رژیم دو خبرنگار را کشته و 190 نفر از آنان را مجروح کردند.

براساس این گزارش، نیروهای رژیم اشغالگرقدس با توسل به زور و قدرت درصدد سرکوب فعالیت رسانه ها دراراضی فلسطینی برآمدند و درنتیجه تعرض های آنان، بیش از 85 خبرنگار ازجمله یک خارجی زخمی شدند و 144 نفر از فعالان رسانه های به اشکال مختلف از جمله ضرب و شتم یا تلاش برای زیرگرفتن یا بمب های صوتی، از سوی نیروهای صهیونیست هدف قرار گرفتند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اعلام کرد مسئولان رژیم اسرائیل از طریق تشدید تعرض به آزادی رسانه ای در اراضی فلسطینی به دور کردن خبرنگاران از میدان و جلوگیری از پوشش اخبار رسانه ها به ویژه درجریان تحولات انتفاضه قدس اقدام کردند.

براساس این گزارش، ماه اکتبر 2015 خشونت بارترین ماه برای خبرنگاران بود که درآن نظامیان صهیونیست با گلوله های جنگی و پلاستیکی و گازهای اشک آور به سوی گروههای خبری تیراندازی کردند و برخی از مراکز رسانه ای را بستند.

درهمین حال، " امين ابو ورده " مدیرشبکه اطلاع رسانی "أصداء الإعلامية" درکرانه باختری رود اردن نیز گفت اقدامات تجاوزکارانه نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل درحق خبرنگاران و روزنامه نگاران فلسطینی ، سیاستی است که از مدت ها پیش اعمال می شود.

ابو ورده به قدس پرس گفت مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل بیست خبرنگار فلسطینی را با هدف ساکت کردن صدای رسانه ها بازداشت کردند.

وی خاطرنشان کرد مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل حملات خود را ضد فعالان رسانه ای تشدید کرده اند و این تشدید حملات موسمی نیست، بلکه آن ها درطول سال های گذشته همواره این اقدامات تجاوزکارانه را علیه فعالان رسانه ای مرتکب شده اند.

ابو ورده ، آزاده فلسطینی که اخیراً از زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل آزاد شده است، گفت مسئولان صهیونیست با روزنامه نگار فلسطینی هم مانند یک شهروند عادی برخورد می کنند بدون اینکه حرفه وی را در نظر بگیرند.

پربیننده ترین خبرها