عملیات مقدماتی ارتش عراق برای آزادسازی فلوجه و قائم

پنج‌شنبه 10 دی 1394 - 18:17

نیروهای عراقی، زمینه سازی آزادسازی دو شهر فلوجه و قائم در استان الانبار را طی عملیاتی نظامی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد، پیروزی های اخیر نیروهای عراق در استان الانبار و آزادسازی مرکز شهر رمادی، نیروهای عراقی را بر آن داشت که عملیات زمینه سازی جهت آزادسازی فلوجه مرکز استان الانبار را در دستور کار قرار دهند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراقی، با پشتیبانی نیروی هوایی، پیشروی به سمت شهر فلوجه را از چندین محور عملیاتی آغاز کردند. هدفِ نهایی از این عملیات، پاکسازی مناطق مجاورِ رود فرات از عناصر داعش اعلام شده است.

کشته شدن ده ها داعشی در هلی برد نیروهای عراقی در غرب کرکوک

فرماندهان نظامی عراقی، علت کندیِ پیشروی در منطقه را شمار بسیار زیاد بمب ها و مین های کار گذاشته شده توسط تروریست ها اعلام کردند.

بر پایه این گزارش، منابع آگاه در استانداری الانبار، برنامۀ بعدیِ نیروهای عراقی را آزادسازی دو شهر فلوجه و قائم اعلام کردند.

از سوی دیگر، نیروی هوایی عراق، در منطقه الحویجه واقع در غرب استان کرکوک نیرو پیاده کرد.

"خالد المفرجی" نماینده استاندار کرکوک فاش کرد که این هلی برد موفق بود و همه اهدافِ در نظر گرفته شده برای این هلی برد، تحقق یافته است.
در این عملیات، دستکم 27 تن از عناصر گروه تروریستی داعش کشته و هشت تن دستگیر شدند.

نیروهای عراقی در این عملیات، هیچ تلفاتی ندادند.

کشته شدن پسرِ عمر فستق، تروریست زندانی لبنانی

خالد المفرجی نماینده استاندار کرکوک با بیان این که این عملیات، 45 دقیقه به طول انجامید، تاکید کرد که این نوع عملیات، در مناطق مختلفی که تروریست های داعش در آن حضور داشته باشند، تکرار خواهد شد.

در این میان، نیروهای بسیج مردمی عراق از کشته شدن بلال عمر فستق خبر دادند. وی پسرِ یکی از سلفی های لبنان به نام عمر بکری است که در عملیاتی در بلندی های مکحول در شمال استان صلاح الدین دستگیر شد و در حال حاضر در زندان به سر می برد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها