مسکو: جیش‌الاسلام و احرارالشام جایی در سوریه ندارند

مسکو: جیش‌الاسلام و احرارالشام جایی در سوریه ندارند
پنج‌شنبه 10 دی 1394 - 20:00

روسیه، بر مخالفت با مشارکت دو گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" و "احرار الشام" در هرگونه فرایند سیاسی برای حل بحران سوریه، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اولگ سرومولوتف" معاون وزیر امورخارجۀ روسیه اعلام کرد: گروه های جیش الاسلام و احرار الشام باید در فهرست گروه های تروریست گنجانده شوند؛ زیرا این دو گروه قادر نیستند در هیچ بخشی از برآورده شدن اهداف سیاسی مشترک سوریه مشارکت داشته باشند.

اولگ در گفت وگو با خبرگزاری ایتارتاس تصریح کرد: جیش الاسلام و احرار الشام، دو گروه تروریستی ِ جنایتکار هستند که باید سرکوب شوند و به جنایت های آنان پایان داده شود.

معاون وزیر امورخارجۀ روسیه، با یادآوری جنایت های تروریستیِ متعدد جیش الاسلام، خاطر نشان کرد: شمار زیادی از عناصر مسلح جبهه النصره که به عنوان شاخه ای از القاعده، توسط سازمان ملل گروهی تروریستی شناخته شده است؛ به گروه جیش الاسلام پیوسته اند.

وی یادآوری کرد که این گروه تروریستی، در ماه ژوئن سال 2012، ساختمان امنیت ملی سوریه را در دمشق منفجر کرد که در این انفجار، شماری از شخصیت های برجستۀ دولتی از جمله داود عبدالله راجحه وزیر دفاع سوریه کشته شدند.
همین گروه، در سال 2013 در پی چیرگی بر شهر عدرا در شمال دمشق، علوی ها و اسماعیلی های این شهر را قصابی کرد. در سال 2015 نیز سفارت روسیه در دمشق را هدف قرار داد که این عملیات، از سوی سازمان ملل، به عنوان اقدامی تروریستی شناخته شد.

سرومولوتف همچنین، این گروه را مسئول حملات موشکی بی هدف به مناطق مسکونی دمشق دانست که به زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان سوری منجر شد.

معاون وزیر امورخارجۀ روسیه، در ادامه تاکید کرد: هرچند آمریکا، جیش الاسلام را به عنوان بخشی از مخالفان میانه رو به رسمیت نمی شناسد؛ اما هر از گاهی، خواهان بررسی زمینۀ گنجاندنِ این گروه در مذکرات سیاسی سازش در سوریه می شود. ما به آمریکایی ها اعلام می کنیم که با چنین موضعی موافق نیستیم.

سرومولوتف سپس خاطر نشان کرد که تلاش ها برای تهیه فهرستی مورد توافق از گروه هایی که فعالیتشان در سوریه، تروریستی است؛ همچنان ادامه دارد و تا وقتی گفت وگوها در این زمینه ادامه داشته باشد، از نظر مسکو، اعلام فهرستِ مورد نظر روسیه در این خصوص، به مثابۀ شتابزدگی است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها