خوابی که داعش برای شب سال نوی آلمانی‌ها دیده بود

خوابی که داعش برای شب سال نوی آلمانی‌ها دیده بود
جمعه 11 دی 1394 - 13:05

مقامات محلی آلمان از تلاش گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات انتحاری در مونیخ در ایالت باواریا واقع در جنوب کشور در شب سال نو خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از خبرگزاری "فرانس 24 " یواخیم هرمن، وزیر امور داخلی ایالت باواریا گفت که با توجه به اطلاعات "سرویسهای اطلاعاتی دوست" این گروه تروریستی قصد داشت نیمه شب به یکی از ایستگاههای اصلی قطار در این شهر حمله کند.
هوبرتز اندرا، رئیس پلیس مونیخ نیز دیشب در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که شواهد و اطلاعاتی در دست است که حکایت از احتمال حمله انتحاری توسط پنج تا هفت فرد مشکوک دارند.
یواخیم هرمن خاطرنشان کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، گروه تروریستی داعش قصد داشت نیمه شب گذشته به یکی از ایستگاههای اصلی راه آهن شهر حمله کند.
هرمن افزود: پلیس قضایی رأس ساعت 7:50 عصر به وقت محلی، اطلاعاتی را در اختیار پلیس باواریا قرار داد که آنها را از طریق "سرویسهای اطلاعاتی دوست" به دست آورده بود این اطلاعات مربوط به حمله تروریستهای داعش به یکی از ایستگاههای اصلی راه آهن یا ایستگاه "باسینگ" مونیخ در موعد مقرر بود.
روزنامه های آلمانی نوشتند منظور هرمن از سرویسهای اطلاعاتی دوست، سازمان اطلاعات فرانسه است.
پلیس مونیخ اعلام کرد که به موقع این دو ایستگاه را تخلیه کرده و حرکت قطارها را هم متوقف کرد و در ضمن از شرکت کنندگان در جشن آغاز سال نو خواست از تجمع در یک نقطه و نیز استفاده از وسایل نقلیه عمومی بپرهیزند. همچنین هشدارهایی را هم به زبانهای متعدد در تویتر منتشر کرده است.
گفتنی است آلمان در 17 نوامبر گذشته یعنی چهار روز بعد از حملات پاریس که 130 کشته بر جای گذاشت، وضعیت مشابهی را از سر گذراند به طوری که در آخرین لحظه برنامه دیدار دوستانه بین تیمهای فوتبال آلمان و هلند را لغو کرد.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها